Základní aspekty vývoje reálného školství na Moravě a ve Slezsku do počátku 20. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F14%3AA1501A2W" target="_blank" >RIV/61988987:17250/14:A1501A2W - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Základní aspekty vývoje reálného školství na Moravě a ve Slezsku do počátku 20. století
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá vývojem moravského a slezského reálného školství od jeho nesmělých počátků v první polovině 19. století až do první světové války. Cílem autora je načrtnout základní aspekty vývoje reálek, ukázat na jejich místo ve vzdělávací soustavě ina roli, kterou sehrály v procesu formování technické inteligence. Středem pozornosti studie je především doba největšího rozvoje těchto škol, období druhé poloviny 19. a počátku 20. století, kdy se zařadily po bok gymnázií jakožto nový typ střední školy. Významná část studie je věnována studentům těchto škol, proměně jejich skladby z hlediska teritoriálního původu a sociokulturních znaků a dalšímu směřování absolventů reálek. Pohled celozemský a celopředlitavský doplňují ve studii poznatky o situaci vkonkrétních školách.
Název v anglickém jazyce
Fundamental aspects of the development of Realschulen in Moravia and Silesia up to early 20th century
Popis výsledku anglicky
The study focuses on the development of Realschulen in Moravia and Silesia to the First World War. The author?s aim is to outline the fundamental aspects of this development, pointing out the status of Realschulen in the education system and discussing the role played by the Realschulen in the formation of a technically intelligentsia. The study focuses particularly on the period when these schools grew most rapidly - the second half of the 19th centu-ry and the early 20th century. A large part of the study concerns the students of Realschulen - including the changing compo-sition of the student body in terms of territorial origin and sociocultural characteristics, as well as the careers of former students after graduation. Besides examining the situation in the provinces of Moravia and Silesia and the entire Cisleithanian part of the Habsburg Monarchy, the study also includes details on the situation in individual schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-28086S" target="_blank" >GA13-28086S: Historický proces modernizace (na příkladu Rakouského Slezska)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slezský sborník
ISSN
0037-6833
e-ISSN
—
Svazek periodika
112
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
46
Strana od-do
23-68
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—