Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Základní aspekty vývoje reálného školství na Moravě a ve Slezsku do počátku 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F14%3AA1501A2W" target="_blank" >RIV/61988987:17250/14:A1501A2W - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Základní aspekty vývoje reálného školství na Moravě a ve Slezsku do počátku 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá vývojem moravského a slezského reálného školství od jeho nesmělých počátků v první polovině 19. století až do první světové války. Cílem autora je načrtnout základní aspekty vývoje reálek, ukázat na jejich místo ve vzdělávací soustavě ina roli, kterou sehrály v procesu formování technické inteligence. Středem pozornosti studie je především doba největšího rozvoje těchto škol, období druhé poloviny 19. a počátku 20. století, kdy se zařadily po bok gymnázií jakožto nový typ střední školy. Významná část studie je věnována studentům těchto škol, proměně jejich skladby z hlediska teritoriálního původu a sociokulturních znaků a dalšímu směřování absolventů reálek. Pohled celozemský a celopředlitavský doplňují ve studii poznatky o situaci vkonkrétních školách.

  • Název v anglickém jazyce

    Fundamental aspects of the development of Realschulen in Moravia and Silesia up to early 20th century

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on the development of Realschulen in Moravia and Silesia to the First World War. The author?s aim is to outline the fundamental aspects of this development, pointing out the status of Realschulen in the education system and discussing the role played by the Realschulen in the formation of a technically intelligentsia. The study focuses particularly on the period when these schools grew most rapidly - the second half of the 19th centu-ry and the early 20th century. A large part of the study concerns the students of Realschulen - including the changing compo-sition of the student body in terms of territorial origin and sociocultural characteristics, as well as the careers of former students after graduation. Besides examining the situation in the provinces of Moravia and Silesia and the entire Cisleithanian part of the Habsburg Monarchy, the study also includes details on the situation in individual schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-28086S" target="_blank" >GA13-28086S: Historický proces modernizace (na příkladu Rakouského Slezska)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slezský sborník

  • ISSN

    0037-6833

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    112

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    46

  • Strana od-do

    23-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus