Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimism, self-confidence and perception of workload among teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F14%3AA1501AX6" target="_blank" >RIV/61988987:17250/14:A1501AX6 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimism, self-confidence and perception of workload among teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines the effect of dispositional optimism and self-confidence on primary school teachers? perception of their own working conditions and the demands placed on them at work; these are viewed as phenomena which probably influence teachers? adaptation to the demands placed upon them both at and outside the workplace. Using a sample of 481 teachers from the upper tier of the primary school system at various locations in the Czech Republic, it was found that the level of self-confidence and dispositional optimism shows a statistically significant correlation with the perception of work-related and non-work-related load. The relation between dispositional optimism/self-confidence and the evaluation of work-related and non-work-related load isthus not random; nevertheless, the values of the correlation coefficients show that teachers? perception of load is related not only to optimism and self-confidence, but also to additional factors not covered by this research.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimism, self-confidence and perception of workload among teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines the effect of dispositional optimism and self-confidence on primary school teachers? perception of their own working conditions and the demands placed on them at work; these are viewed as phenomena which probably influence teachers? adaptation to the demands placed upon them both at and outside the workplace. Using a sample of 481 teachers from the upper tier of the primary school system at various locations in the Czech Republic, it was found that the level of self-confidence and dispositional optimism shows a statistically significant correlation with the perception of work-related and non-work-related load. The relation between dispositional optimism/self-confidence and the evaluation of work-related and non-work-related load isthus not random; nevertheless, the values of the correlation coefficients show that teachers? perception of load is related not only to optimism and self-confidence, but also to additional factors not covered by this research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    3rd International e-Conference on Optimization, Education and Data Mining in Science.

  • ISBN

    978-80-87894-01-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    20-29

  • Název nakladatele

    Curiculum

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Conferenc

  • Datum konání akce

    1. 12. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku