Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Středoškolský profesor daleko od centra - pedagog, badatel, veřejný činitel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F14%3AA1501BSS" target="_blank" >RIV/61988987:17250/14:A1501BSS - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Středoškolský profesor daleko od centra - pedagog, badatel, veřejný činitel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autoři charakterizují postavení a činnost středoškolských profesorů v závěrečné etapě vývoje habsburské monarchie. Konkrétní činnost profesora působícího v regionu vzdáleném od hlavních center pak osvětlují na příkladu Vincence Praska za jeho opavského pobytu v letech 1883-1895. Pozornost přitom zaměřují k jeho pedagogické, organizační i badatelské práci.

  • Název v anglickém jazyce

    Secondary school teacher far from the centre - teacher, researcher, public offcial

  • Popis výsledku anglicky

    Secondary school teachers represented an important part of the intelligentsia and they had a significant influence on shaping several generations of educated people. Their social importance consisted not only in their professional activities, but also -above all - in their involvement in public life on the local and regional level. Frequently teachers´ involvement in cultural, social and political life transcended the provincial level; many such teachers, though operating far away from the centre, nevertheless gained widespread renown and respect. One example of such a figure is Vincenc Prasek, whose period in Opava (Troppau) is the subject of this paper. The authors focus on Prasek´s pedagogical work. The paper also analyzes his extracurricular educational activities, particularly his support for young Czech historians and his publications of a journal.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-28086S" target="_blank" >GA13-28086S: Historický proces modernizace (na příkladu Rakouského Slezska)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vzdělanec nad hranicemi "provincionality". Uczony ponad granicami "prowincjonalności"

  • ISBN

    978-80-7464-457-3

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    72-83

  • Počet stran knihy

    288

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly