Motivation to short-term volunteering helping and prosocial personality dispositions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F15%3AA1601FV0" target="_blank" >RIV/61988987:17250/15:A1601FV0 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivation to short-term volunteering helping and prosocial personality dispositions
Popis výsledku v původním jazyce
The present study represents a short overview of theoretical relationships between selected personality characteristics and aspects of motivation to volunteering activities. Furthermore, it gives a report on some research findings concerning relationships between the dimensions of the five-factor personality model and the basic components of motivation to volunteering in a sample 443 of high school female students. Results obtained by administration of Volunteer Functions inventory (VFI), created by G.Clary, M. Snyder and his colleagues indicate that in terms of intensity the strongest represented motivation is such that focuses on understanding. The motivation conditioned by value is on the second place.
Název v anglickém jazyce
Motivation to short-term volunteering helping and prosocial personality dispositions
Popis výsledku anglicky
The present study represents a short overview of theoretical relationships between selected personality characteristics and aspects of motivation to volunteering activities. Furthermore, it gives a report on some research findings concerning relationships between the dimensions of the five-factor personality model and the basic components of motivation to volunteering in a sample 443 of high school female students. Results obtained by administration of Volunteer Functions inventory (VFI), created by G.Clary, M. Snyder and his colleagues indicate that in terms of intensity the strongest represented motivation is such that focuses on understanding. The motivation conditioned by value is on the second place.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0380" target="_blank" >GAP407/11/0380: Prosociální chování a jeho osobnostní aspekty v kontextu dobrovolnictví</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Theoretical and empirical aspects of helping. Educational & Didactic Communication 2014, Vol. 2
ISBN
978-80-8166-004-7
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
59-73
Počet stran knihy
154
Název nakladatele
Didaktis
Místo vydání
Bratislava
Kód UT WoS kapitoly
—