Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Customer Isn't Always Right... Aggressive and Defensive Responses to Negative Customer Reviews on TripAdvisor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F16%3AA1601G3S" target="_blank" >RIV/61988987:17250/16:A1601G3S - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Customer Isn't Always Right... Aggressive and Defensive Responses to Negative Customer Reviews on TripAdvisor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter reports on a study of hoteliers? antagonistic and/or aggressive responses to negative customer reviews on the TripAdvisor website. Institutional responses to customer complaints are prototypically characterized by a high degree of deferencetowards the complainant. Antagonistic and aggressive responses represent a radical departure from this norm, and can be characterized as a marginal type of behaviour. However, the study rests on the premise that such behaviour is not merely destructive in nature, but also plays a profoundly constructive role in the discourse - especially in a public forum such as a customer review website. I seek to offer an insight into this constructive potential and to account for the reasons which may motivate respondents (hoteliers) to engage in verbal antagonism and aggression against complainants.

  • Název v anglickém jazyce

    The Customer Isn't Always Right... Aggressive and Defensive Responses to Negative Customer Reviews on TripAdvisor

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter reports on a study of hoteliers? antagonistic and/or aggressive responses to negative customer reviews on the TripAdvisor website. Institutional responses to customer complaints are prototypically characterized by a high degree of deferencetowards the complainant. Antagonistic and aggressive responses represent a radical departure from this norm, and can be characterized as a marginal type of behaviour. However, the study rests on the premise that such behaviour is not merely destructive in nature, but also plays a profoundly constructive role in the discourse - especially in a public forum such as a customer review website. I seek to offer an insight into this constructive potential and to account for the reasons which may motivate respondents (hoteliers) to engage in verbal antagonism and aggression against complainants.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0222" target="_blank" >EE2.3.20.0222: Posílení rozvoje Centra výzkumu odborného jazyka angličtiny a němčiny na Filozofické fakultě Ostravské univerzity</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Professional Genres from an Interpersonal Perspective

  • ISBN

    1-4438-8697-1

  • Počet stran výsledku

    40

  • Strana od-do

    158-197

  • Počet stran knihy

    277

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Type

  • Kód UT WoS kapitoly