Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Saving face online: Institutional responses to negative customer reviews on TripAdvisor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F18%3AA1901V4I" target="_blank" >RIV/61988987:17250/18:A1901V4I - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://benjamins.com/catalog/dapsac.79.09hop" target="_blank" >https://benjamins.com/catalog/dapsac.79.09hop</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1075/dapsac.79.09hop" target="_blank" >10.1075/dapsac.79.09hop</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Saving face online: Institutional responses to negative customer reviews on TripAdvisor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Working within an interactional-pragmatic framework, this chapter reports on a study of hoteliers' responses to negative customer reviews on the TripAdvisor website, exploring the significance of facework and rapport management strategies as means of persuasion. Negative reviews represent face-threatening acts which endanger the business's institutional face, while responses offer an opportunity for face-saving and rapport-building; to maximize persuasive effect, respondents must strike a balance between their own face needs and those of the complainant. The study also explores the extent to which respondents' persuasive strategies reflect the presence of third parties (readers of the website), as the complaint-response sequence - formerly a private genre - is now increasingly enacted in the public domain.

  • Název v anglickém jazyce

    Saving face online: Institutional responses to negative customer reviews on TripAdvisor

  • Popis výsledku anglicky

    Working within an interactional-pragmatic framework, this chapter reports on a study of hoteliers' responses to negative customer reviews on the TripAdvisor website, exploring the significance of facework and rapport management strategies as means of persuasion. Negative reviews represent face-threatening acts which endanger the business's institutional face, while responses offer an opportunity for face-saving and rapport-building; to maximize persuasive effect, respondents must strike a balance between their own face needs and those of the complainant. The study also explores the extent to which respondents' persuasive strategies reflect the presence of third parties (readers of the website), as the complaint-response sequence - formerly a private genre - is now increasingly enacted in the public domain.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Persuasion in Public Discourse: Cognitive and functional perspectives

  • ISBN

    9789027201386

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    181-206

  • Počet stran knihy

    334

  • Název nakladatele

    John Benjamins

  • Místo vydání

    Amsterdam/Philadelphia

  • Kód UT WoS kapitoly