Životní spokojenost a angažovanost učitelů v povolání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F16%3AA1701H8I" target="_blank" >RIV/61988987:17250/16:A1701H8I - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Životní spokojenost a angažovanost učitelů v povolání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá souvislostmi spokojenosti a angažování se v povolání učitelů druhého stupně základních škol v ČR. Výzkumu se zúčastnilo 148 učitelů (120 žen a 28 mužů). Byly použity metody typu tužka-papír Dotazník životní spokojenosti (DŽS) distribuovaný Testcentrem Praha a Utrecht Work Engagement Scale (UWES) přeložený z angličtiny. Výsledky našeho výzkumu naznačují souvislost pracovní angažovanosti dotázaných učitelů s celkovou životní spokojeností, s pracovní spokojeností i s většinou dalších složek spokojenosti s výjimkou spokojenosti s vlastním zdravím a spokojenosti s manželem či partnerem.
Název v anglickém jazyce
Life satisfaction and involvement of teachers in the profession
Popis výsledku anglicky
The paper deals with relationship satisfaction and engagement to the profession of teachers of secondary school in the Czech Republic. Research involved 148 teachers (120 women and 28 men). They were used methods like paper and pencil Questionnaire of Life Satisfaction (DŽS) distributed testcentrem Prague and Utrecht Work Engagement Scale (UWES) translated from English. The results of our research suggest the relationship work engagement of teachers surveyed with an overall life satisfaction, job satisfaction as well as most other components of life satisfaction with the exception of satisfaction with their own health and happiness with a husband or partner.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník príspevkov
ISBN
978-80-8105-795-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
121-127
Název nakladatele
Filozofická fakulta Univerzity sv. Cyrila a Metoda
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
5. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—