Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Některé psychologické souvislosti hodnocení smyslu vlastní práce učiteli

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F17%3AA1801OAA" target="_blank" >RIV/61988987:17250/17:A1801OAA - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1654/1890" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1654/1890</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Některé psychologické souvislosti hodnocení smyslu vlastní práce učiteli

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje některým psychologickým souvislostem vnímání smyslu vlastní práce učiteli. U souboru 317 učitelů základních a středních škol sleduje jejich subjektivní hodnocení smysluplnosti práce a některé další psychologické proměnné, jako jsou osobnostní dimenze v pojetí pětifaktorového modelu Big Five, věk a délka výkonu učitelského povolání, spokojenost, pracovní zátěž a pracovní angažovanost, jejichž souvislost se smyslem práce je pravděpodobná. Výsledky naznačují, že na vnímání smyslu vlastní práce učitelů působí zejména spokojenost s prací a pracovní angažovanost vystupující jako prediktory i další součásti životní spokojenosti. Z osobnostních vlastností souvisí s vnímáním smyslu práce učitelů neuroticismus (negativní vliv), extraverze, svědomitost a přívětivost.

  • Název v anglickém jazyce

    Some psychological consequences related to teachersˇ perception of meaningfulness of their profession

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines some psychological consequences related to teachers' perception of meaningfulness of theirprofession. Three hundred and seventeen primary and secondary school teachers were observed to find out whattheir subjective evaluation of meaningfulness of their profession was. Further, related psychological variables'such as personality traits in the concept of the five-factor model Big Five, teachers' age, years of teaching, satisfaction,workload and work engagement?were also observed. The results suggest that perception of meaningfulness isinfluenced mostly by satisfaction with the profession and teachers? work engagement; these two areas predict (andare part of) teachers? contentment with their lives. As for personal traits, our results show that teachers? neuroticismnegatively influences perception of meaning fulness. Other influential traits transpired to be extroversion,conscientiousness, and kindness.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    9-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85031898384