Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Some psychological factors related to work engagement in teachers.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F20%3AA210256V" target="_blank" >RIV/61988987:17250/20:A210256V - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tner.polsl.pl/volume-59-2020/" target="_blank" >https://tner.polsl.pl/volume-59-2020/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2020.59.1.16" target="_blank" >10.15804/tner.2020.59.1.16</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Some psychological factors related to work engagement in teachers.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper explores a number of psychological factors related to work engagement in teachers. Using a sample of 449 lower and upper secondary school teachers, it focuses on the Big Five personality traits, respondents’ age, and several factors based on the teachers’ subjective evaluation of their work – including the meaningfulness of their work, job satisfaction, and workload. The results indicate that teachers’ work engagement is connected primarily with their job satisfaction and perception of the meaningfulness of their work (which functioned as predictors), as well as respondents’ Big Five personality traits (of which extraversion and conscientiousness were predictors). Perceived workload emerged as a negative predictor.

  • Název v anglickém jazyce

    Some psychological factors related to work engagement in teachers.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper explores a number of psychological factors related to work engagement in teachers. Using a sample of 449 lower and upper secondary school teachers, it focuses on the Big Five personality traits, respondents’ age, and several factors based on the teachers’ subjective evaluation of their work – including the meaningfulness of their work, job satisfaction, and workload. The results indicate that teachers’ work engagement is connected primarily with their job satisfaction and perception of the meaningfulness of their work (which functioned as predictors), as well as respondents’ Big Five personality traits (of which extraversion and conscientiousness were predictors). Perceived workload emerged as a negative predictor.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review 2020 59(1) 203- 213

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    203-2013

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85087077001