Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflexe využití učebnic dějepisu, se zřetelem na prameny písemné ve vybraných českých a německých učebnicích dějepisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F17%3AA1901U9W" target="_blank" >RIV/61988987:17250/17:A1901U9W - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reflexe využití učebnic dějepisu, se zřetelem na prameny písemné ve vybraných českých a německých učebnicích dějepisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá učebnicemi historie. Empirický výzkum mezi učiteli základních a středních škol sledoval míru využití učebnic historie a historických pramenů. Předmětem analýzy byly také postoje učitelů k struktuře tohoto vzdělávacího média. V další fázi jsme analyzovali vybrané učebnice středních škol s ohledem na typologii učebních úkolů a druh práce s písemnými prameny. Bylo zjištěno, jaké kognitivní procesy vyžadují jejich řešení. Pro srovnání byly vybrány učebnice německé historie. Sledují jiný koncept a obsahují různé typy úkolů. Tato kvalitativní analýza ukázala, že úkoly v učebnicích české historie vyžadují jednoduché duševní procesy. Německé učebnice nabízejí úkoly, které analyzují a interpretují různé druhy pramenů.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection of Application of historical textbooks regarding written sources in chosen Czech and German historical textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with history textbooks. Empirical research among primary and secondary school teachers followed the rate of use of history textbooks and historical sources. The subject of the analysis was also the attitudes of teachers to the structure of this educational medium. In the next phase, we analyzed the selected secondary school textbooks with regard to the typology of learning tasks and the kind of work with written sources. It was observed what mental processes their solution required. For comparison, German history textbooks have been chosen. They follow a different concept and contain different types of tasks. This qualitative analysis has shown that tasks in Czech history textbooks require simple mental processes. German textbooks offer tasks to analyze and interpret different kinds of sources.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Źrodła historyczne. Nowe kontexty - badania - interpretacje. Seria Analizy i interpretacje.

  • ISBN

    978-83-65663-45-0

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    101-111

  • Počet stran knihy

    268

  • Název nakladatele

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, INSTYTUT HISTORII

  • Místo vydání

    Poznań

  • Kód UT WoS kapitoly