Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Historický pramen a badatelsky orientované učení v německých učebnicích dějepisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601FGL" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601FGL - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Historický pramen a badatelsky orientované učení v německých učebnicích dějepisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie vychází z teorie badatelsky orientovaného učení založeného na kritické analýze a interpretaci historických pramenů v dějepisné výuce. Jsou zde prezentovány výsledky kvalitativní obsahové analýzy německých učebnic dějepisu pro gymnázia zaměřené nastrukturu a metodické uchopení práce s textovými a ikonografickými prameny. Výsledky výzkumu jsou komparovány s dřívějšími analýzami učebnic evropských zemí (britských, francouzských, švýcarských a rakouských).

  • Název v anglickém jazyce

    Historical Sources and Inquiry-based Teaching in German History Textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    The study is based on the theory of inquiry-based education, which has been used mainly in Science didactics. The author presents the results of qualitative content analysis of German History textbooks for secondary schools. The aim of the research was to find out to what extent and in which way the analysis, criticism and interpretation of historical sources (written and iconic) is guided. The research findings were compared with Czech and foreign (British, French, Swiss and Austrian) textbooks for upper secondary schools. The results of the research can be used in creating modern, up-to-date texts and materials used in teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historica. Revue pro historii a příbuzné vědy

  • ISSN

    1803-7550

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    196-211

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus