Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Oppositional stance and footing shifts in responses to customer complaints on TripAdvisor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F18%3AA1901TZF" target="_blank" >RIV/61988987:17250/18:A1901TZF - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ejournals.eu/Studia-Linguistica/%20Issue-1/art/11277/" target="_blank" >http://www.ejournals.eu/Studia-Linguistica/%20Issue-1/art/11277/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4467/20834624SL.18.002.8162" target="_blank" >10.4467/20834624SL.18.002.8162</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Oppositional stance and footing shifts in responses to customer complaints on TripAdvisor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper reports on the results of a sociopragmatic study of restaurant-owners' public responses to negative customer reviews posted on TripAdvisor. Responses to customer complaints are typically apologetic, taking a deferential stance towards the customer. This study focuses on responses which shift away from this default position and take an explicitly oppositional stance. Drawing on Goffman's concept of footing and informed by sociopragmatic theories of facework and relational work, I explore the discursive mechanisms and linguistic resources by which restaurant-owners manipulate the footings which underlie their responses to complaints - with a particular focus on radical reframings of the participants' status and roles (the customer may be publicly denigrated or mocked). Such practices reflect the dynamic, fluid nature of a genre that may at first sight appear to be highly conventional in nature.

  • Název v anglickém jazyce

    Oppositional stance and footing shifts in responses to customer complaints on TripAdvisor

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reports on the results of a sociopragmatic study of restaurant-owners' public responses to negative customer reviews posted on TripAdvisor. Responses to customer complaints are typically apologetic, taking a deferential stance towards the customer. This study focuses on responses which shift away from this default position and take an explicitly oppositional stance. Drawing on Goffman's concept of footing and informed by sociopragmatic theories of facework and relational work, I explore the discursive mechanisms and linguistic resources by which restaurant-owners manipulate the footings which underlie their responses to complaints - with a particular focus on radical reframings of the participants' status and roles (the customer may be publicly denigrated or mocked). Such practices reflect the dynamic, fluid nature of a genre that may at first sight appear to be highly conventional in nature.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Linguistica Universitatis Iagellonicae Cracoviensis

  • ISSN

    1897-1059

  • e-ISSN

    2083-4624

  • Svazek periodika

    135

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    15-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85056596090