Digitální výukové zdroje v konstruktivistickém pojetí prizmatem motivace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA200206P" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A200206P - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Digitální výukové zdroje v konstruktivistickém pojetí prizmatem motivace
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený text shrnuje teoretické poznatky o motivaci v souvislosti s konstruktivistickým pojetím vzdělávacího procesu, které by měly být uplatnitelné při tvorbě digitálních výukových zdrojů (dříve digitálních učebních materiálů). Konstruktivisticky pojatá výuka je všeobecně stavěna do protikladu k frontálním organizačním formám výuky, a proto v souvislosti s využitím digitálních technologií, které vytváří nové možnosti v přístupu k informacím, a tím redefinují roli a vliv učitele ve třídě, vyvstávají otázky týkající se důsledků využití ICT pro výchovně-vzdělávací proces. Předpokládá se, že zapojení digitálního výukového zdroje do vyučování může u pedagogů vést k přijetí zásad pedagogického konstruktivismu, který klade důraz na zaktivizování žáků v procesu učení. Do popředí se staví důraz na vnitřní motivaci žáků, která má význačný vliv na celý vyučovací proces a základním úkolem konstruktivistického pedagoga je schopnost odhadnout, jak konkrétní skupinu žáků nejlépe motivovat.
Název v anglickém jazyce
Digital Learning Resources and Constructivism through the Prism of Motivation
Popis výsledku anglicky
The following text summarizes theoretical knowledge about motivation in connection with the constructivist pedagogical approach that should be applicable when creating digital learning resources. Constructivist approach is usually contrasted with the frontal/transmissive methods of teaching and the utilization of digital technologies creates new possibilities how to access information and thus redefine the role and impact of the teacher in the classroom, which brings about questions concerning the consequences of ICT utilization on the learning process. It is presumed that by engaging a digital learning resource the teachers can adopt the principles of constructivism that emphasizes active learning. Inner motivation is brought to the foreground here, as it greatly influences the whole learning process and the basic task of constructivist teachers seems to be their ability to estimate how to motivate their pupils most effectively.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2019 roč. IX.
ISBN
978-80-87952-30-6
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
752-759
Počet stran knihy
1229
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS kapitoly
—