Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital learning objects as a support for new teaching methods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579829" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2016.1552" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2016.1552</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2016.1552" target="_blank" >10.21125/inted.2016.1552</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital learning objects as a support for new teaching methods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is focused on the realization of Content and Language Integrated Learning (CLIL) approach in mathematics education in Czech schools through the use of Digital Learning Objects (DLO) e.g. digital animation, simulation or computer educational games. Even though the CLIL approach in the Czech schools is not massively implemented (6 % in the year 2008, in the year 2011 30 % of teachers who completed questionnaire of National Institute for Further Education), mathematics and science are the subjects with highest percentage of utilization of CLIL approach - 53 %. Actually in the sum of 25 % of Czech pupils rates CLIL approach as a benefit for mathematics and informatics education. Successful implementation of this approach needs a well educated teacher in several areas with various competences - content knowledge, language, methodology and at least basic principles of language education. Level of the educational technology skills is also the significant parameter for successful educational process appropriate to 21st century. These skills should be able to connect with the modern trends in motivating and constructivist teaching forms and methods, eg. inquiry-based education.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital learning objects as a support for new teaching methods

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on the realization of Content and Language Integrated Learning (CLIL) approach in mathematics education in Czech schools through the use of Digital Learning Objects (DLO) e.g. digital animation, simulation or computer educational games. Even though the CLIL approach in the Czech schools is not massively implemented (6 % in the year 2008, in the year 2011 30 % of teachers who completed questionnaire of National Institute for Further Education), mathematics and science are the subjects with highest percentage of utilization of CLIL approach - 53 %. Actually in the sum of 25 % of Czech pupils rates CLIL approach as a benefit for mathematics and informatics education. Successful implementation of this approach needs a well educated teacher in several areas with various competences - content knowledge, language, methodology and at least basic principles of language education. Level of the educational technology skills is also the significant parameter for successful educational process appropriate to 21st century. These skills should be able to connect with the modern trends in motivating and constructivist teaching forms and methods, eg. inquiry-based education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-5617-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    2583-2586

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    7. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku