Osobnost a smysl práce učitelů gymnázií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA20022L1" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A20022L1 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.spao.eu/files/spo-proceedings18.pdf" target="_blank" >http://www.spao.eu/files/spo-proceedings18.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Osobnost a smysl práce učitelů gymnázií
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá souvislostmi vnímání smyslu práce a osobnostních vlastností zahrnutých v pětifaktorovém modelu Big Five učitelů působících na gymnáziích v ČR. Cílem je analyzovat úlohu osobnostních vlastností, věku a pracovní spokojenosti při jejich posuzování smyslu vlastní práce. Provedeného výzkumu se zúčastnilo 170 středoškolských pedagogů vybraných příležitostným výběrem. Použitými metodami byly české verze NEO FFI, Dotazník životní spokojenosti DŽS a dotazník Work Meaning Inventory. Prezentovány byly klasickým způsobem tužka-papír. Výsledky získané korelační a regresní analýzou napovídají, že osobnostní faktory (neuroticismus, extraverze, otevřenost zkušenostem) spolu s věkem a pracovní spokojeností sehrávají při hodnocení smyslu vlastní práce učitelů gymnázií nezanedbatelnou úlohu. Jako nejsilnější prediktor smysluplnosti práce se jevila pracovní spokojenost.
Název v anglickém jazyce
Personality and meaning of work of high school teachers
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the context of perception of the meaning of work and personality traits of teachers working at grammar schools in the Czech Republic, included in the five-factor model of the Big Five model. The aim is to analyze the role of personality traits, age and job satisfaction in the assessment of the meaning of their own work. The research was attended by 170 high school teachers selected by occasional selection. The following methods were used: the Czech versions of the NEO FFI, the DZS Life satisfaction questionnaire and the Work Meaning Inventory questionnaire. The methods were administrated in a classic way of a pencil - paper approach. The results obtained by correlation and regression analysis suggest that personality factors (neuroticism, extraversion, openness to experience), together with age and work satisfaction, play an important role in evaluating the meaning of work of high school teachers. Job satisfaction was the most powerful predictor of meaningful work.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie.
ISBN
978-80-89524-40-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
258-263
Název nakladatele
Spoločenskovedný ústav CSPV SAV
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Stará Lesná.
Datum konání akce
17. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—