Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Osobnost a smysl práce učitelů gymnázií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA20022L1" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A20022L1 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.spao.eu/files/spo-proceedings18.pdf" target="_blank" >http://www.spao.eu/files/spo-proceedings18.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Osobnost a smysl práce učitelů gymnázií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá souvislostmi vnímání smyslu práce a osobnostních vlastností zahrnutých v pětifaktorovém modelu Big Five učitelů působících na gymnáziích v ČR. Cílem je analyzovat úlohu osobnostních vlastností, věku a pracovní spokojenosti při jejich posuzování smyslu vlastní práce. Provedeného výzkumu se zúčastnilo 170 středoškolských pedagogů vybraných příležitostným výběrem. Použitými metodami byly české verze NEO FFI, Dotazník životní spokojenosti DŽS a dotazník Work Meaning Inventory. Prezentovány byly klasickým způsobem tužka-papír. Výsledky získané korelační a regresní analýzou napovídají, že osobnostní faktory (neuroticismus, extraverze, otevřenost zkušenostem) spolu s věkem a pracovní spokojeností sehrávají při hodnocení smyslu vlastní práce učitelů gymnázií nezanedbatelnou úlohu. Jako nejsilnější prediktor smysluplnosti práce se jevila pracovní spokojenost.

  • Název v anglickém jazyce

    Personality and meaning of work of high school teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the context of perception of the meaning of work and personality traits of teachers working at grammar schools in the Czech Republic, included in the five-factor model of the Big Five model. The aim is to analyze the role of personality traits, age and job satisfaction in the assessment of the meaning of their own work. The research was attended by 170 high school teachers selected by occasional selection. The following methods were used: the Czech versions of the NEO FFI, the DZS Life satisfaction questionnaire and the Work Meaning Inventory questionnaire. The methods were administrated in a classic way of a pencil - paper approach. The results obtained by correlation and regression analysis suggest that personality factors (neuroticism, extraversion, openness to experience), together with age and work satisfaction, play an important role in evaluating the meaning of work of high school teachers. Job satisfaction was the most powerful predictor of meaningful work.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie.

  • ISBN

    978-80-89524-40-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    258-263

  • Název nakladatele

    Spoločenskovedný ústav CSPV SAV

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Stará Lesná.

  • Datum konání akce

    17. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku