Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Why not try making German accessible through the press? On the teaching strategies of a German summer crash course in Czech newspaper “Lidové noviny”.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA21024FR" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A21024FR - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Warum nicht versuchen, Deutsch durch die Presse zu vermitteln? Zu didaktischen Strategien des Sommer-Schnell-Deutschkurses in der Zeitung „Lidové noviny'

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In diesem Beitrag werden Ergebnisse von zwei Experimenten präsentiert: Einerseits werden didaktische Strategien aus der Perspektive ihrer Attraktivität und Innovation analysiert, die im Rahmen eines Sommer-Schnell-Deutschkurses in der Presse zur Propagation der deutschen Sprache eingesetzt wurden. Andererseits wird präsentiert, welchen Effekt solche Strategien in einer realen Experimentiersituation mit Deutsch-Lernenden auf ihre Motivation, ihr Verständnis und andere Aspekte des Deutschlernens im Vergleich zu „klassischen“ Materialien wie z. B. Lehrwerken hatten. Dabei werden verschiedene Spezifika und Bedürfnisse der Lernenden in Betracht gezogen.

  • Název v anglickém jazyce

    Why not try making German accessible through the press? On the teaching strategies of a German summer crash course in Czech newspaper “Lidové noviny”.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of a double experiment: firstly, an analysis of the teaching strategies of learning German used in a German summer crash course published in the press, with the analysis focusing mainly on the attractiveness and innovative nature of the strategies used. Secondly, it presents the effect such strategies had on the learners’ motivation, comprehension and other aspects of learning German in a real experimental situation with German learners. The results were subsequently compared with the conventional sources, i.e. text books. At the same time, various individual requirements and needs the learners may have while learning were taken into account.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Experimentierräume in der DaF-Didaktik

  • ISBN

    978-80-261-0919-8

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    147-170

  • Počet stran knihy

    198

  • Název nakladatele

    Verlag der Westböhmischen Universität

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly