School and Gender in Numbers: A Stylometric Insight into the Lexis of Teenagers' Description Essays
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F20%3AA21021GE" target="_blank" >RIV/61988987:17250/20:A21021GE - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ram-verlag.eu/wp-content/uploads/2020/06/g49zeit.pdf" target="_blank" >https://www.ram-verlag.eu/wp-content/uploads/2020/06/g49zeit.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
School and Gender in Numbers: A Stylometric Insight into the Lexis of Teenagers' Description Essays
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of the paper is to make use of four quantitative indicators (MATTR, ATL, Q, and VD) to study vocabulary richness, lexis complexity, text activity, and syntactic complexity of Czech schoolchildrenʼs writing tasks. The corpus comprises 60 texts written by elementary-school and secondary-school pupils, distributed equally according to the gender and the education level (30 each); the genre of the task was description (“my bedroom” for the elementary schoolers, and “class/school of the future” for the secondary ones). The research is carried out in three distinct comparisons (schools, genders, and the mixture of both), and the results are interpreted with the assistance of a pedagogical professional. At the end of the study, a detailed summary of the outcomes is provided.
Název v anglickém jazyce
School and Gender in Numbers: A Stylometric Insight into the Lexis of Teenagers' Description Essays
Popis výsledku anglicky
The goal of the paper is to make use of four quantitative indicators (MATTR, ATL, Q, and VD) to study vocabulary richness, lexis complexity, text activity, and syntactic complexity of Czech schoolchildrenʼs writing tasks. The corpus comprises 60 texts written by elementary-school and secondary-school pupils, distributed equally according to the gender and the education level (30 each); the genre of the task was description (“my bedroom” for the elementary schoolers, and “class/school of the future” for the secondary ones). The research is carried out in three distinct comparisons (schools, genders, and the mixture of both), and the results are interpreted with the assistance of a pedagogical professional. At the end of the study, a detailed summary of the outcomes is provided.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Glottometrics
ISSN
1617-8351
e-ISSN
—
Svazek periodika
49
Číslo periodika v rámci svazku
červen
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
52-65
Kód UT WoS článku
000538488400004
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85088031493