Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School and Gender in Numbers: A Stylometric Insight into the Lexis of Teenagers' Description Essays

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F20%3AA21021GE" target="_blank" >RIV/61988987:17250/20:A21021GE - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ram-verlag.eu/wp-content/uploads/2020/06/g49zeit.pdf" target="_blank" >https://www.ram-verlag.eu/wp-content/uploads/2020/06/g49zeit.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    School and Gender in Numbers: A Stylometric Insight into the Lexis of Teenagers' Description Essays

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the paper is to make use of four quantitative indicators (MATTR, ATL, Q, and VD) to study vocabulary richness, lexis complexity, text activity, and syntactic complexity of Czech schoolchildrenʼs writing tasks. The corpus comprises 60 texts written by elementary-school and secondary-school pupils, distributed equally according to the gender and the education level (30 each); the genre of the task was description (“my bedroom” for the elementary schoolers, and “class/school of the future” for the secondary ones). The research is carried out in three distinct comparisons (schools, genders, and the mixture of both), and the results are interpreted with the assistance of a pedagogical professional. At the end of the study, a detailed summary of the outcomes is provided.

  • Název v anglickém jazyce

    School and Gender in Numbers: A Stylometric Insight into the Lexis of Teenagers' Description Essays

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the paper is to make use of four quantitative indicators (MATTR, ATL, Q, and VD) to study vocabulary richness, lexis complexity, text activity, and syntactic complexity of Czech schoolchildrenʼs writing tasks. The corpus comprises 60 texts written by elementary-school and secondary-school pupils, distributed equally according to the gender and the education level (30 each); the genre of the task was description (“my bedroom” for the elementary schoolers, and “class/school of the future” for the secondary ones). The research is carried out in three distinct comparisons (schools, genders, and the mixture of both), and the results are interpreted with the assistance of a pedagogical professional. At the end of the study, a detailed summary of the outcomes is provided.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Glottometrics

  • ISSN

    1617-8351

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    červen

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    52-65

  • Kód UT WoS článku

    000538488400004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85088031493