Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nadaní žáci a práce s textem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086717" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086717 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nadaní žáci a práce s textem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dovednost vyhledávat informace v textu patří k nejzákladnějším dovednostem, nezbytným pro studium. Autorky tohoto textu ve svém výzkumu mezi více než 400 žáky zjistily, že přestože na osmiletá gymnázia jsou vybíráni žáci, u kterých se předpokládají lepšípředpoklady ke studiu, mohou tito nadanější žáci v některých případech vyhledávat informace v textu méně úspěšně než jejich vrstevníci ze základní školy. Autorky tento jev rozebírají a pokoušejí se nalézt alespoň některé příčiny.

  • Název v anglickém jazyce

    Gifted pupils and work with text

  • Popis výsledku anglicky

    The skill to search for information in the text belongs to the most important skills necessary for study. The authors of this text have found in their research with more than 400 pupils that pupils of eight-year secondary schools in some cases are not sosuccessful in seeking for information in text as their peers from nine-year elementary schools. This seems to be in conflict with the fact that pupils of eight-year secondary schools are chosen to be more talented for study. The authors discuss this phenomenon and try to find at least some of the reasons.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    9. didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků

  • ISBN

    9788021081437

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    47-53

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    PdF MU Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku