Možnosti využití českých seriálů ve výuce dějin 19. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F20%3AA21024BI" target="_blank" >RIV/61988987:17250/20:A21024BI - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ksv.upol.cz/civilia/" target="_blank" >http://ksv.upol.cz/civilia/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti využití českých seriálů ve výuce dějin 19. století
Popis výsledku v původním jazyce
Záměrem předkládané odborné analýzy je pokus o nastolení možností využití konkrétních českých seriálů ve výuce dějepisu pro studenty středních škol a gymnázií, a to dle osnov daných aktuálními směrnicemi rámcově vzdělávacích programů pro středoškolské vzdělávání. Výsledná práce by svým obsahem a předloženými náměty mohla posloužit pedagogům jako významná inspirace sloužící pro obohacení výuky dějepisu vztahující se k období počínajícího se národního hnutí. Současně si klade za cíl i rozšíření vlastních obzorů pedagogů a jejich obeznámení s materiálem, jehož potenciál dosud neznali či jej nedokázali plně zužitkovat, a to i s ohledem na interdisciplinární využití seriálu ve výuce.
Název v anglickém jazyce
The Possibilities of Using the Czech Serials in School Education of the History of 19th Century
Popis výsledku anglicky
The intention of presenting a professional analysis is an attempt to introduce the possibility of using the czech serials in history teaching for students of secondary and grammar schools, according to the curricula given current directives of the general educational programs for secondary education. The resulting work with its content and the presented topics could provide teachers a significant inspiration with to enrich the history of teaching related to the period beginning with the national revival. At the same time, it aims to extend the teacher's own general knowledges and familiarize them with material, whose potential they didn´t know yet or they didn´t prove full use, even with regard to the interdisciplinary use of the series in teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Civilia-Odborná revue pro didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
2336-3584
Svazek periodika
1/2020
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
22-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—