Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti využití českých seriálů ve výuce dějin 19. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F20%3AA21024BI" target="_blank" >RIV/61988987:17250/20:A21024BI - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ksv.upol.cz/civilia/" target="_blank" >http://ksv.upol.cz/civilia/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti využití českých seriálů ve výuce dějin 19. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Záměrem předkládané odborné analýzy je pokus o nastolení možností využití konkrétních českých seriálů ve výuce dějepisu pro studenty středních škol a gymnázií, a to dle osnov daných aktuálními směrnicemi rámcově vzdělávacích programů pro středoškolské vzdělávání. Výsledná práce by svým obsahem a předloženými náměty mohla posloužit pedagogům jako významná inspirace sloužící pro obohacení výuky dějepisu vztahující se k období počínajícího se národního hnutí. Současně si klade za cíl i rozšíření vlastních obzorů pedagogů a jejich obeznámení s materiálem, jehož potenciál dosud neznali či jej nedokázali plně zužitkovat, a to i s ohledem na interdisciplinární využití seriálu ve výuce.

  • Název v anglickém jazyce

    The Possibilities of Using the Czech Serials in School Education of the History of 19th Century

  • Popis výsledku anglicky

    The intention of presenting a professional analysis is an attempt to introduce the possibility of using the czech serials in history teaching for students of secondary and grammar schools, according to the curricula given current directives of the general educational programs for secondary education. The resulting work with its content and the presented topics could provide teachers a significant inspiration with to enrich the history of teaching related to the period beginning with the national revival. At the same time, it aims to extend the teacher's own general knowledges and familiarize them with material, whose potential they didn´t know yet or they didn´t prove full use, even with regard to the interdisciplinary use of the series in teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Civilia-Odborná revue pro didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

    2336-3584

  • Svazek periodika

    1/2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    22-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus