Legislativní aspekty dějepisného vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579663" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579663 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Legislativní aspekty dějepisného vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je teoretickým vstupem k projektu zaměřeného na výzkum, analýzu a rozvoj dalších kompetencí učitelů dějepisného vzdělávání na středních školách, konkrétně při výuce soudobých dějin s důrazem na zpětnou vazbu od učitelů, možnosti využití výukových materiálů a zdrojů při přípravě na výuku s přesahem do legislativních úskalí, se kterými se při tvorbě materiálů setkávají, především pak s omezeními, vyplývajícími z autorského zákona. Příspěvek zmiňuje rovněž ukotvení problematiky v Národním programu vzdělávání, rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia a školních vzdělávacích programech konkrétních škol, se kterými se v rámci výzkumu pracovalo.
Název v anglickém jazyce
Legislative Aspects of History Education
Popis výsledku anglicky
This article is a theoretical input to the project focused on research, analysis and opportunities for further development of competencies of history teachers in secondary schools, especially in education of contemporary history with the name History of education with accent on contemporary history and its reflection from the teachers", the possibility to use available materials and resources through the teaching staff in preparation for teaching process, specifically with an overlap in the legal field in terms of legislative anchoring National Education Program, Framework Education Program and School Education Program, which gives possibilities of teaching methods and approaches within history of education in relation to legislative restrictions in the use of educational resources under the Copyright Act.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Civilia. Revue pro oborovou didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
47-59
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—