Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Workbook in teaching of physics at secondary vocational schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F14%3AA1501BRK" target="_blank" >RIV/61988987:17310/14:A1501BRK - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Workbook in teaching of physics at secondary vocational schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge of physics is necessary for pupils of secondary vocational schools and especially because of its interconnection with the most of vocational subjects. In the period before introduction of the Workbook in the teaching of physics the reality wasthat pupils didn?t enjoy physics too, pupils did not want to work in hours and their writing of schoolwork often didn?t correspond to its length or content interpretation and writing of teacher. Based on the study of problems in teaching physics associated both with lack of motivation of pupils and with lacking technical equipment of classrooms for teaching physics at secondary vocational schools, both qualitatively and quantitatively, was designed, prepared and in the school year 2010/2011 in the framework of pedagogical research then introduced the Workbook Mechanics for 1st year of Secondary Vocational Schools to the teaching of physics.

  • Název v anglickém jazyce

    Workbook in teaching of physics at secondary vocational schools

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge of physics is necessary for pupils of secondary vocational schools and especially because of its interconnection with the most of vocational subjects. In the period before introduction of the Workbook in the teaching of physics the reality wasthat pupils didn?t enjoy physics too, pupils did not want to work in hours and their writing of schoolwork often didn?t correspond to its length or content interpretation and writing of teacher. Based on the study of problems in teaching physics associated both with lack of motivation of pupils and with lacking technical equipment of classrooms for teaching physics at secondary vocational schools, both qualitatively and quantitatively, was designed, prepared and in the school year 2010/2011 in the framework of pedagogical research then introduced the Workbook Mechanics for 1st year of Secondary Vocational Schools to the teaching of physics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Program and Abstracts Teaching/Learning Physics: Integrating Research into Practice

  • ISBN

    978-88-907460-5-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    314-314

  • Název nakladatele

    Dipartimento di Fisica e Chimica, Universit? degli Studi di Palermo, Italy

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Palermo

  • Datum konání akce

    7. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku