Creation of workbook in physics for pupils of technical fields at secondary vocational schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F14%3AA1501D0E" target="_blank" >RIV/61988987:17310/14:A1501D0E - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creation of workbook in physics for pupils of technical fields at secondary vocational schools
Popis výsledku v původním jazyce
The first version of the Workbook of Physics, Mechanics for the 1st year Secondary Vocational Schools with electro-technical focus, began forming during the school year 2007/2008. First it was focused on explaining the physical concepts and solving physical tasks. On the basis of feedback getting within pre-researches in school years 2008/2009 and 2009/2010, i.e. the results of input and output tests, questionnaires, pedagogical observing and interviews with pupils, it was gradually expanded, innovatedand updated. In the school year 2010/2011, when the pedagogical research was carried out at three secondary vocational schools and one grammar school, the Workbook consisted of parts targeted on physical concepts, examples from practice and real life, physical tasks, physical terminology
Název v anglickém jazyce
Creation of workbook in physics for pupils of technical fields at secondary vocational schools
Popis výsledku anglicky
The first version of the Workbook of Physics, Mechanics for the 1st year Secondary Vocational Schools with electro-technical focus, began forming during the school year 2007/2008. First it was focused on explaining the physical concepts and solving physical tasks. On the basis of feedback getting within pre-researches in school years 2008/2009 and 2009/2010, i.e. the results of input and output tests, questionnaires, pedagogical observing and interviews with pupils, it was gradually expanded, innovatedand updated. In the school year 2010/2011, when the pedagogical research was carried out at three secondary vocational schools and one grammar school, the Workbook consisted of parts targeted on physical concepts, examples from practice and real life, physical tasks, physical terminology
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The International Conference on PhysicsICPE-EPEC 2013 Education Active learning - in a changing world of new technologies
ISBN
978-80-7378-266-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
972-978
Název nakladatele
Charles University in Prague, MATFYZPRESS publisher, Prague, 2014
Místo vydání
—
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 8. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—