Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the use of magazines for learning German as a foreign language as sources of technical information

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F20%3AA210255C" target="_blank" >RIV/61988987:17250/20:A210255C - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.peterlang.com/view/title/65446" target="_blank" >https://www.peterlang.com/view/title/65446</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3726/b16434" target="_blank" >10.3726/b16434</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Zur Fachwissensvermittlung in DaF-Zeitschriften

  • Popis výsledku v původním jazyce

    DaF-Zeitschriften stellen immer eine gute Möglichkeit dar, den Unterricht aufzulockern und fremdsprachliche Kenntnisse der Schüler/Schülerinnen zu vertiefen. Aber nicht nur die deutsche Sprache selbst muss unbedingt geübt werden. Die Zeitschriften stellen auch eine gute Gelegenheit für die Fachwissensvermittlung dar, indem Fachinhalte und Fachwörter den Schülern/Schülerinnen auf eine unterhaltsame Weise nahegebracht werden. Wie eine solche Überlappung von fremdsprachlicher und fachlicher Ausbildung aussieht und welche Wirkungen aus der Perspektive der Textverständlichkeit verschiedene Text- bzw. Bildgestaltungen haben können, ist die zentrale Frage des Beitrags. Unter diesem Aspekt werden verschiedene DaF-Zeitschriften miteinander verglichen.

  • Název v anglickém jazyce

    On the use of magazines for learning German as a foreign language as sources of technical information

  • Popis výsledku anglicky

    Magazines for learning German as a foreign language always present a good option to liven up the way it is taught and to deepen the learners’ knowledge of the foreign language as well. However, it does not necessarily have to be about practising German only. Magazines also offer a good opportunity of providing technical information with technical contents and terminology being introduced to learners in an entertaining way. Therefore, the central question of the paper focuses on the intersection of teaching of foreign languages with vocational education and, in terms of textual comprehensibility, on the effect of various types and layouts of texts and pictures. Various magazines for teaching German as a foreign language were compared in view of the abovementioned aspects.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Schlüsselkompetenz 'Fachsprache'. Theorie und Anwendung

  • ISBN

    978-3-631-80906-8

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    127-147

  • Počet stran knihy

    184

  • Název nakladatele

    Peter Lang

  • Místo vydání

    Berlin, Bern atd.

  • Kód UT WoS kapitoly