Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Compilation and use of a corpus-based database of technical terms in teaching of German as a foreign language

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F21%3AA2202EC2" target="_blank" >RIV/61988987:17250/21:A2202EC2 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.12797/9788381384902.03" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.12797/9788381384902.03</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12797/9788381384902.03" target="_blank" >10.12797/9788381384902.03</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Erstellung und Verwendung einer korpusbasierten Datenbank von Fachtermini im DaF-Unterricht

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Das Ziel der vorliegenden Studie ist es, zu zeigen, wie die E-LearningPlattform Moodle zu einer korpusbasierten fachsprachlichen Untersuchung verwendet werden kann sowie diese Verwendung mithilfe von konkreten Beispielen vorzustellen. Moodle stellt ein geeignetes Werkzeug für die kontrastive fachsprachenlinguistische Forschung dar, da es über eine Vielzahl von Einstellungen und Klassifikationskriterien verfügt, um Termini in einer Datenbank zu sammeln und zu ordnen. Am Beispiel von Fachtermini aus der Tagespresse, die sowohl aus gedruckten als auch digitalen Quellen exzerpiert wurden, wird vorgestellt, wie man eine Datenbank anlegt, einstellt, verwaltet und zum Mittel der didaktischen, translatologischen und fachsprachendidaktischen Erforschungen macht sowie im Unterrichtsprozess sinnvoll einsetzt.

  • Název v anglickém jazyce

    Compilation and use of a corpus-based database of technical terms in teaching of German as a foreign language

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to show and to present with concrete examples, how the e-learning platform Moodle can be used for a corpus-based technical language examination. It is a suitable tool for contrastive linguistic linguistic research that allows a wide range of settings and classification criteria for a database of terms. Taking the example of daily newspaper terminology abstracted from both printed and digital sources, it will be presented how to create, establish, manage and make use of a database as a means of didactic, translational and specialized didactic research, and to use it wisely in the teaching process can be.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Empirische Studien und didaktische Implikationen der modernen Fremdsprachenforschung: am Beispiel des Deutschen

  • ISBN

    978-83-8138-490-2

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    101-115

  • Počet stran knihy

    178

  • Název nakladatele

    WYDAWNICTWO KSIĘGARNIA AKADEMICKA

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly