Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dějepis mezi vědou a vyprávěním

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F23%3AA2402KK2" target="_blank" >RIV/61988987:17250/23:A2402KK2 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dějepis mezi vědou a vyprávěním

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dějepis je důležitou součástí vzdělávacího procesu. Třebaže se týká poznání minulosti, dějepisné vzdělávání čelí výzvam současného světa. Cílem této knihy je poskytnout nové argumenty do debaty o podobě dějepisu. Autorský tým se záměrně soustředí na velmi žádáané dovednosti kritického myšlení a mediální gramotnosti a na to, jak mohou být implementovány do školní výuky. Inspirace byla čerpána ze současných debat v rámci filozofie historiografie (sledujíce debatu od poloviny dvacátého století do současnosti). Autorský tým zdůrazňuje potřebu interdisciplinární spolupráce a čerpá také z nejnovějších přístupů k historickému poznání jako je například Velká historie.

  • Název v anglickém jazyce

    History Education Between Science and Narrative

  • Popis výsledku anglicky

    History education is an essential part of the learning process. Even though it entails the knowledge of the past, history education faces ever-changing challenges posed by the world we live in today. This book aims to present new arguments in the ongoing debate. The authors deliberately focus on much-needed critical thinking and media literacy skills and how they could be implemented in schools. The inspiration was drawn from current debates in the philosophy of historiography (going back to the mid-twentieth century). The authors highlight the need for an interdisciplinary approach and borrow heavily from state-of-the-art concepts like Big History.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000187" target="_blank" >TL03000187: Propedeutika kritického myšlení a mediální gramotnosti ve výuce dějepisu na středních školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7465-593-7

  • Počet stran knihy

    150

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Pavel Mervart

  • Místo vydání

    Červený kostelec

  • Kód UT WoS knihy