Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hledání nového konsensu: Učíme dějepis ve veřejném zájmu?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F20%3A00007471" target="_blank" >RIV/75112779:_____/20:00007471 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/104529" target="_blank" >https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/104529</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hledání nového konsensu: Učíme dějepis ve veřejném zájmu?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem textu je podpořit debatu o potřebě inovovat historické vzdělávání v České republice. V jeho úvodní části jsou zkoumány veřejné debaty zaměřené na výuku komunistické minulosti, provázené kritickými výhradami ohledně kvality dějepisného vzdělávání. Následně je podrobena analýze konceptualizace historického vzdělávání v českém kurikulu. Analýza dokládá, že učitelé potřebují více konzistentní a promyšlený systém oborových cílů, pokud mají efektivně podporovat rozvoj historického myšlení žáků. Pro tento účel jsou přiblíženy dva inspirativní modely historické gramotnosti a historického myšlení, které byly v nedávné době vyvinuty a testovány v německých a kanadských školách.

  • Název v anglickém jazyce

    Seeking New Consensus: Do We Teach History in Public Interest?

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims to stimulate the debate on the need of improvement of the history education in the Czech Republic. First, it explores the public debates on teaching of communist history that includes some criticism of the quality of history education. Then it analyses conceptualizations of history education within the national curriculum. The analysis reveals that teachers need more consistent and elaborated system of history education aims and objectives if they are asked to facilitate effective development of pupils’ historical thinking. Therefore, two inspiring concepts of historical literacy and historical thinking that have been developed and tested very recently at German and Canadian schools are reviewed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000046" target="_blank" >TL01000046: Historylab: využití technologií k rozvoji historické gramotnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historie – Otázky – Problémy (History, Issues, Problems)

  • ISSN

    2336-6672

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    15-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus