Digitální využití metody orální historie při prezentaci období 2. poloviny 20. století na příkladech německých učebnic dějepisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F24%3AA2503A7K" target="_blank" >RIV/61988987:17250/24:A2503A7K - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sohi.maweb.eu/wp-content/uploads/2025/02/Memo_2024_2_www.pdf" target="_blank" >http://www.sohi.maweb.eu/wp-content/uploads/2025/02/Memo_2024_2_www.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24132/ZCU.MEMO.2024.02.33-50" target="_blank" >10.24132/ZCU.MEMO.2024.02.33-50</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Digitální využití metody orální historie při prezentaci období 2. poloviny 20. století na příkladech německých učebnic dějepisu
Popis výsledku v původním jazyce
Meritem příspěvku je analýza zapojení digitálních nástrojů obsažených v úkolech a přidružených metodických listech v aktuálních německých dějepisných učebnicích pro výuku historie 2. poloviny 20. století. Snahou je sledovat nejen relevanci aplikace metody orální historie pro zvolená témata tohoto období, ale rovněž možnosti využití k nim se vztahujících digitálních technologií a metodických pokynů. Analýzou docílíme hlubšího porozumění způsobu, jakým jsou digitální nástroje v německých učebnicích dějepisu integrovány do výuky moderních dějin. Cílem příspěvku je poukázat na potenciál metody orální historie učinit výuku dějepisu atraktivnější a motivovat žáky k většímu zájmu o moderní dějiny prostřednictvím využití digitálních technologií. Dalším cílem je zjištění možností aplikace konkrétních strategií v praxi výuky dějepisu a otevření diskuse o případných výzvách a omezeních, které může provázet implementace těchto výukových metod do dějepisné výuky. To vše v závislosti na proměnách výukových metod ve snaze o jejich flexibilnější a efektivnější využití.
Název v anglickém jazyce
Digital use of the oral history method in the presentation of the second half of the 20th century in German history textbooks
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to analyse the integration of digital tools contained in the assignments and associated method sheets in current German history textbooks for teaching history in the second half of the 20th century. The aim is to observe not only the relevance of the application of the oral history method for the chosen topics of this period, but also the possibilities of using the related digital technologies and method sheets. Through the analysis we will achieve a deeper understanding of the way digital tools in German history textbooks are integrated into the teaching of modern history. The aim of the paper is to highlight the potential of the oral history method to make history teaching more attractive and to motivate students to become more interested in modern history through the use of digital technologies. Another aim is to identify the possibilities of applying specific strategies in the practice of history teaching and to open a discussion on the possible challenges and limitations that may accompany the implementation of these teaching methods in history education. This is in relation to the transformation of teaching methods in an effort to make them more flexible and effective.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MEMO: časopis pro orální historii
ISSN
1804-753X
e-ISSN
1804-7548
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
33-50
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—