Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digitální technologie ve výuce dějepisu a dalších společenskovědních předmětů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F18%3A00004969" target="_blank" >RIV/75112779:_____/18:00004969 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/kddd/files/2018/08/obsah-MH-1-2017.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/kddd/files/2018/08/obsah-MH-1-2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Digitální technologie ve výuce dějepisu a dalších společenskovědních předmětů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie mapuje, jakým způsobem dějepisnou výuku v České republice ovlivňuje rozvoj digitálních technologii. Navazuje na diskuse vedené o jejich užitečnosti, či škodlivosti, přičemž problematiku nahlíží z perspektivy současné didaktiky a mediální teorie. Autoři nabízejí několik sond, které se týkají konkrétních médii a jejich role ve vzdělávání (Wikipedie, digitální učební materiály, interaktivní tabule, počítačové hry a geolokační aplikace). Na příkladu několika aplikaci a souvisejících praktik ilustrují různorodé efekty využiti technologii ve výuce. V návaznosti na koncept historické gramotnosti navrhuji konkrétní přístupy, jež mohou vest k produktivní synergii mezi cíli dějepisného vzděláváni, jaké jsou stanoveny v kurikulu, a možnostmi digitálních technologií.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Technology in Teaching History and Humanitiesin General

  • Popis výsledku anglicky

    The paper surveys the way Czech education employs digital technology in teaching history. It follows the recent debate regarding the pros and cons of such modern methods, taking the perspective of up-to-date methodology and media theories. The authors examine various media and their educative role, such as the Wikipedia, digital teaching tools, interactive whiteboards, video games or geolocation software. They use several of them to show how various effects can be achieved in teaching practice. These can be approached from the viewpoint of the concept of historical literacy and ensure that digital technology is used in the most efficient way to achieve curriculum-defined goals in teaching history.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TD03000063" target="_blank" >TD03000063: Inovace výuky dějepisu: vývoj digitální aplikace pro práci s prameny</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Marginalia Historica

  • ISSN

    1804-5367

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2017

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    15-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus