Informační gramotnost - nezbytná součást profilu učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F11%3AA12013IZ" target="_blank" >RIV/61988987:17310/11:A12013IZ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Informační gramotnost - nezbytná součást profilu učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Informační gramotnost je nedílnou součástí pregraduální přípravy i postgraduálního vzdělávání učitelů již řadu let. Od roku 2001 bylo vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti informační gramotnosti jednou z důležitých složek projektu Státní informační politiky ve vzdělávání (SIPVZ). Koncepci SIPVZ se však nepodařilo zcela naplnit, což se projevilo i stagnací v oblasti vzdělávání pedagogů a zavádění moderních technologií do výuky. V příspěvku jsou prezentovány cíle stávající Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání na období 2009 - 2013 a souvisejícího projektu Škola21 a dále možnosti jejich aplikace v pregraduální přípravě učitelů chemie.
Název v anglickém jazyce
Informatio Literacy - Necessary Part of Teachers Profile
Popis výsledku anglicky
Information literacy has been integral part of the pre-graduate preparation and the postgraduate education of teachers for many years. Since 2001 the education of pedagogical staff in the area of information literacy has been one of the important components of the State information policy in education project (further ?SIPVZ?). The conception of SIPVZ was not, however, completely fulfilled, and this fact was also demonstrated by stagnation in the area of education of pedagogues and implementation of themodern technologies into teaching. The goals of the current Conception of Information and Communication Technologies Development in Education for the period 2009 - 2013 and of the related project School 21 and further the possibilities of their application in pre-graduate preparation of Chemistry teachers are presented in the paper.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media4u Magazine
ISSN
1214-9187
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
17-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—