Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TPCK Development as Part of Continuing Chemistry Teachers´ Education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F12%3A50000634" target="_blank" >RIV/62690094:18470/12:50000634 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TPCK Development as Part of Continuing Chemistry Teachers´ Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The provided analyses focus on approaches to increasing teachers information literacy, mainly in the general chemistry education, in relation to the subject taught, which is in the newly defined didactic terminology called ?TPCK ? Technological Pedagogical Content Knowledge?. For this purpose the group of lecturers was monitored, when teaching the course ?The ICT in chemistry instruction? which was held within the ?State Information Policy in Education Project? (SIPVZ). We analysed the study materials which they prepared for the course with the aim to optimize the content and forms of the further teacher education in this field. A set of the ICT-supported lectures with the topic of ICT supported teaching chemistry as the general education subject at lower secondary schools was designed, and methodology and technical recommendations for their practical realization were tested.

  • Název v anglickém jazyce

    TPCK Development as Part of Continuing Chemistry Teachers´ Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The provided analyses focus on approaches to increasing teachers information literacy, mainly in the general chemistry education, in relation to the subject taught, which is in the newly defined didactic terminology called ?TPCK ? Technological Pedagogical Content Knowledge?. For this purpose the group of lecturers was monitored, when teaching the course ?The ICT in chemistry instruction? which was held within the ?State Information Policy in Education Project? (SIPVZ). We analysed the study materials which they prepared for the course with the aim to optimize the content and forms of the further teacher education in this field. A set of the ICT-supported lectures with the topic of ICT supported teaching chemistry as the general education subject at lower secondary schools was designed, and methodology and technical recommendations for their practical realization were tested.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Chemistry education in the light of the research

  • ISBN

    978-83-7271-764-1

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    15-21

  • Počet stran knihy

    146

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo naukowe UP

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly