Conditions of Learning Individualization in Technology Supported Environments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F11%3AA12013VY" target="_blank" >RIV/61988987:17310/11:A12013VY - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Conditions of Learning Individualization in Technology Supported Environments
Popis výsledku v původním jazyce
Paper deals with individualization learning of pupil in technology supported environment. The learning key competence of pupil is in the Framework Educational Programs for different types of schools in the Czech Republic. But results of pupil?s learningare lower and lower in the PISA testing. Information and communication technology can improve learning process of pupil on the base of Technical Pedagogical Content Knowledge. The subject matter has to be given to pupil by appropriate ways that respect individuality of pupil and many the other things. The first step is testing of pupil on his/her type of multiple intelligences and learning programme constructed on the base of prevailing type of intelligence afterwards. Research was carried out on testing pupils from 13 to 19 years from the point of multiple intelligence type.
Název v anglickém jazyce
Conditions of Learning Individualization in Technology Supported Environments
Popis výsledku anglicky
Paper deals with individualization learning of pupil in technology supported environment. The learning key competence of pupil is in the Framework Educational Programs for different types of schools in the Czech Republic. But results of pupil?s learningare lower and lower in the PISA testing. Information and communication technology can improve learning process of pupil on the base of Technical Pedagogical Content Knowledge. The subject matter has to be given to pupil by appropriate ways that respect individuality of pupil and many the other things. The first step is testing of pupil on his/her type of multiple intelligences and learning programme constructed on the base of prevailing type of intelligence afterwards. Research was carried out on testing pupils from 13 to 19 years from the point of multiple intelligence type.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.09.0024" target="_blank" >EE2.3.09.0024: Systém využití počítačem podporovaných experimentů k posilování výzkumných kompetencí žáků základních a středních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conditions of Learning Individualization in Technology Supported Environments
ISBN
978-80-7368-979-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
449
Strana od-do
173-182
Název nakladatele
University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
13. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—