Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Usage of information technology in inclusive education at universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F13%3AA140188F" target="_blank" >RIV/61988987:17310/13:A140188F - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Usage of information technology in inclusive education at universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inclusive education at universities offers equal opportunities to all students regardless their individual differences. To acquire maximum educational possibilities of each student means to respect their educational needs and adapt didactic methods and study materials to individual needs, e.g. using information and communication technologies as well. Academic staff could participate in educational courses within the project Support of tertiary education of students with special educational needs at theUniversity of Ostrava in order to increase their pedagogical competencies. The paper introduces experience with tutoring the course entitled Adaptation of study materials to students with visual impairment. The course was focused on adaptation of specialised texts which could be used by purblind or blind students during their studies.

  • Název v anglickém jazyce

    Usage of information technology in inclusive education at universities

  • Popis výsledku anglicky

    Inclusive education at universities offers equal opportunities to all students regardless their individual differences. To acquire maximum educational possibilities of each student means to respect their educational needs and adapt didactic methods and study materials to individual needs, e.g. using information and communication technologies as well. Academic staff could participate in educational courses within the project Support of tertiary education of students with special educational needs at theUniversity of Ostrava in order to increase their pedagogical competencies. The paper introduces experience with tutoring the course entitled Adaptation of study materials to students with visual impairment. The course was focused on adaptation of specialised texts which could be used by purblind or blind students during their studies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education. Proceedings

  • ISBN

    978-80-7464-324-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    320

  • Strana od-do

    261-267

  • Název nakladatele

    University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    10. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku