Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Managing the Process of Teaching by the Adaptive Computer System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F15%3A%230000231" target="_blank" >RIV/26867184:_____/15:#0000231 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jtie.upol.cz/artkey/jti-201501-0004_RIZENI_PROCESU_VYUKY_POMOCI_ADAPTIVNIHO_POCITACOVEHO_SYSTEMU.php" target="_blank" >http://www.jtie.upol.cz/artkey/jti-201501-0004_RIZENI_PROCESU_VYUKY_POMOCI_ADAPTIVNIHO_POCITACOVEHO_SYSTEMU.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.004" target="_blank" >10.5507/jtie.2015.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Managing the Process of Teaching by the Adaptive Computer System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the current pedagogical research is to design and then verify in practice a holistic process of individual personalized education with the support of modern information technology. These complex adaptive models of teaching has striven to comeas close to the needs and abilities of each student as possible in order to ensure the most efficient and fastest acquisition of required knowledge in the studied field. This paper presents a structure of the adaptive educational system which uses fuzzyexpert modules to formalize the decision-making functions of a teacher and includes two adaptive loops which implement the adaptation of study materials according to the student's learning style and knowledge and modify his/her learning procedure.

  • Název v anglickém jazyce

    Managing the Process of Teaching by the Adaptive Computer System

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the current pedagogical research is to design and then verify in practice a holistic process of individual personalized education with the support of modern information technology. These complex adaptive models of teaching has striven to comeas close to the needs and abilities of each student as possible in order to ensure the most efficient and fastest acquisition of required knowledge in the studied field. This paper presents a structure of the adaptive educational system which uses fuzzyexpert modules to formalize the decision-making functions of a teacher and includes two adaptive loops which implement the adaptation of study materials according to the student's learning style and knowledge and modify his/her learning procedure.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1811" target="_blank" >GAP403/12/1811: Vývoj nekonvenčních metod manažerského rozhodování v oblasti podnikové ekonomiky a veřejné ekonomie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    55-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus