Managing the Process of Teaching by the Adaptive Computer System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F15%3A%230000231" target="_blank" >RIV/26867184:_____/15:#0000231 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jtie.upol.cz/artkey/jti-201501-0004_RIZENI_PROCESU_VYUKY_POMOCI_ADAPTIVNIHO_POCITACOVEHO_SYSTEMU.php" target="_blank" >http://www.jtie.upol.cz/artkey/jti-201501-0004_RIZENI_PROCESU_VYUKY_POMOCI_ADAPTIVNIHO_POCITACOVEHO_SYSTEMU.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.004" target="_blank" >10.5507/jtie.2015.004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Managing the Process of Teaching by the Adaptive Computer System
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the current pedagogical research is to design and then verify in practice a holistic process of individual personalized education with the support of modern information technology. These complex adaptive models of teaching has striven to comeas close to the needs and abilities of each student as possible in order to ensure the most efficient and fastest acquisition of required knowledge in the studied field. This paper presents a structure of the adaptive educational system which uses fuzzyexpert modules to formalize the decision-making functions of a teacher and includes two adaptive loops which implement the adaptation of study materials according to the student's learning style and knowledge and modify his/her learning procedure.
Název v anglickém jazyce
Managing the Process of Teaching by the Adaptive Computer System
Popis výsledku anglicky
The aim of the current pedagogical research is to design and then verify in practice a holistic process of individual personalized education with the support of modern information technology. These complex adaptive models of teaching has striven to comeas close to the needs and abilities of each student as possible in order to ensure the most efficient and fastest acquisition of required knowledge in the studied field. This paper presents a structure of the adaptive educational system which uses fuzzyexpert modules to formalize the decision-making functions of a teacher and includes two adaptive loops which implement the adaptation of study materials according to the student's learning style and knowledge and modify his/her learning procedure.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1811" target="_blank" >GAP403/12/1811: Vývoj nekonvenčních metod manažerského rozhodování v oblasti podnikové ekonomiky a veřejné ekonomie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
55-69
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—