Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Expert Systems and Adaptive Procedures of the Computer Educational System ADEPT.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F16%3AN0000004" target="_blank" >RIV/26867184:_____/16:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://periodicals.osu.eu/ictejournal/dokumenty/2016-01/ictejournal-2016-1-article-2.pdf" target="_blank" >https://periodicals.osu.eu/ictejournal/dokumenty/2016-01/ictejournal-2016-1-article-2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/ijicte-2016-0002" target="_blank" >10.1515/ijicte-2016-0002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Expert Systems and Adaptive Procedures of the Computer Educational System ADEPT.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Current pedagogical research has striven to create an adaptive computer educational system which would come closest to each student’s needs and skills, and would ensure the quickest and the most effective way of acquiring the necessary knowledge in the field concerned. Modern informational technologies are fundamental which make use of unconventional methods of artificial intelligence to mechanically and abstractedly formalize mental models of experienced educators, which leads to mechanical representation of their sophisticated teaching methods and procedures. The structure of the adaptive educational system includes fuzzy expert modules which formalize mental decision-making functions of an experienced educator. Two adaptive loops execute the processes of the adjustment of study materials according to the continuous study results shown and of learning the system according to the information about the student’s modified learning procedure.

  • Název v anglickém jazyce

    Expert Systems and Adaptive Procedures of the Computer Educational System ADEPT.

  • Popis výsledku anglicky

    Current pedagogical research has striven to create an adaptive computer educational system which would come closest to each student’s needs and skills, and would ensure the quickest and the most effective way of acquiring the necessary knowledge in the field concerned. Modern informational technologies are fundamental which make use of unconventional methods of artificial intelligence to mechanically and abstractedly formalize mental models of experienced educators, which leads to mechanical representation of their sophisticated teaching methods and procedures. The structure of the adaptive educational system includes fuzzy expert modules which formalize mental decision-making functions of an experienced educator. Two adaptive loops execute the processes of the adjustment of study materials according to the continuous study results shown and of learning the system according to the information about the student’s modified learning procedure.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Information and Communication Technologies in Education

  • ISSN

    1805-3726

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    14-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus