Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of Adaptive Study Material in Education in E-learning Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501B63" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501B63 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of Adaptive Study Material in Education in E-learning Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Personalised education is a topical matter today and the impact of ICT on education has been covered extensively. The adaptation of education to various types of student is an issue of a vast number of papers presented at diverse conferences. The topic incorporates the fields of information technologies and eLearning, but in no small part also the field of pedagogy. By interconnecting eLearning with the requirement for personalized education, we obtain a new term - automatic adaptive learning. We askedourselves a question if the process of automatic adaptive learning (i.e. going through the electronic study course which suits student s preferences and learning style) can be modeled. The optimal adaptive process will respect students differences basedon determined learning styles and with regard to their knowledge and skills as changed during the course.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of Adaptive Study Material in Education in E-learning Environment

  • Popis výsledku anglicky

    Personalised education is a topical matter today and the impact of ICT on education has been covered extensively. The adaptation of education to various types of student is an issue of a vast number of papers presented at diverse conferences. The topic incorporates the fields of information technologies and eLearning, but in no small part also the field of pedagogy. By interconnecting eLearning with the requirement for personalized education, we obtain a new term - automatic adaptive learning. We askedourselves a question if the process of automatic adaptive learning (i.e. going through the electronic study course which suits student s preferences and learning style) can be modeled. The optimal adaptive process will respect students differences basedon determined learning styles and with regard to their knowledge and skills as changed during the course.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    EJEL e-Journal of e-Learning

  • ISSN

    1479-4403

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    172-182

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus