Use of Adaptive Study Material in Education in E-learning Environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501B63" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501B63 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Use of Adaptive Study Material in Education in E-learning Environment
Popis výsledku v původním jazyce
Personalised education is a topical matter today and the impact of ICT on education has been covered extensively. The adaptation of education to various types of student is an issue of a vast number of papers presented at diverse conferences. The topic incorporates the fields of information technologies and eLearning, but in no small part also the field of pedagogy. By interconnecting eLearning with the requirement for personalized education, we obtain a new term - automatic adaptive learning. We askedourselves a question if the process of automatic adaptive learning (i.e. going through the electronic study course which suits student s preferences and learning style) can be modeled. The optimal adaptive process will respect students differences basedon determined learning styles and with regard to their knowledge and skills as changed during the course.
Název v anglickém jazyce
Use of Adaptive Study Material in Education in E-learning Environment
Popis výsledku anglicky
Personalised education is a topical matter today and the impact of ICT on education has been covered extensively. The adaptation of education to various types of student is an issue of a vast number of papers presented at diverse conferences. The topic incorporates the fields of information technologies and eLearning, but in no small part also the field of pedagogy. By interconnecting eLearning with the requirement for personalized education, we obtain a new term - automatic adaptive learning. We askedourselves a question if the process of automatic adaptive learning (i.e. going through the electronic study course which suits student s preferences and learning style) can be modeled. The optimal adaptive process will respect students differences basedon determined learning styles and with regard to their knowledge and skills as changed during the course.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
EJEL e-Journal of e-Learning
ISSN
1479-4403
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
172-182
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—