Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INQUIRY-BASED LEARNING IN PHOTOMETRY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F14%3AA1501BPU" target="_blank" >RIV/61988987:17310/14:A1501BPU - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    INQUIRY-BASED LEARNING IN PHOTOMETRY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Czech Republic, the pupils are not interested in science today. Undoubtedly important part of today's modern education is information and communication technology. The research said that pupils want to use ICT in learning and also want to do experiment it yourself (KEKULE, 2008). The aim of this paper is to suggest a set of inquiry-based learning experiments using ICT. Worksheets are designed for high school pupils (from 15 to 18 years-old) in optics (Ličmanová, 2012). In particular, pupils should be able to work with a data logging system and then to process and evaluate the measured data using some program such as Excel. Then pupils have to create a protocol. Pupils will work in groups. Qualitative research will be done on how pupils work together in groups and what ideas they have for solutions in the following academic year 2014/2015. The research question asks whether pupils? hypothesis depend on their mark of physics.

  • Název v anglickém jazyce

    INQUIRY-BASED LEARNING IN PHOTOMETRY

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, the pupils are not interested in science today. Undoubtedly important part of today's modern education is information and communication technology. The research said that pupils want to use ICT in learning and also want to do experiment it yourself (KEKULE, 2008). The aim of this paper is to suggest a set of inquiry-based learning experiments using ICT. Worksheets are designed for high school pupils (from 15 to 18 years-old) in optics (Ličmanová, 2012). In particular, pupils should be able to work with a data logging system and then to process and evaluate the measured data using some program such as Excel. Then pupils have to create a protocol. Pupils will work in groups. Qualitative research will be done on how pupils work together in groups and what ideas they have for solutions in the following academic year 2014/2015. The research question asks whether pupils? hypothesis depend on their mark of physics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    sborník ICTE 2014

  • ISBN

    978-80-7464-561-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    128-134

  • Název nakladatele

    University of Ostrava Pedagogical Faculty

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm Czech Republic

  • Datum konání akce

    9. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku