INQUIRY-BASED LEARNING IN PHOTOMETRY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F14%3AA1501BPU" target="_blank" >RIV/61988987:17310/14:A1501BPU - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
INQUIRY-BASED LEARNING IN PHOTOMETRY
Popis výsledku v původním jazyce
In the Czech Republic, the pupils are not interested in science today. Undoubtedly important part of today's modern education is information and communication technology. The research said that pupils want to use ICT in learning and also want to do experiment it yourself (KEKULE, 2008). The aim of this paper is to suggest a set of inquiry-based learning experiments using ICT. Worksheets are designed for high school pupils (from 15 to 18 years-old) in optics (Ličmanová, 2012). In particular, pupils should be able to work with a data logging system and then to process and evaluate the measured data using some program such as Excel. Then pupils have to create a protocol. Pupils will work in groups. Qualitative research will be done on how pupils work together in groups and what ideas they have for solutions in the following academic year 2014/2015. The research question asks whether pupils? hypothesis depend on their mark of physics.
Název v anglickém jazyce
INQUIRY-BASED LEARNING IN PHOTOMETRY
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic, the pupils are not interested in science today. Undoubtedly important part of today's modern education is information and communication technology. The research said that pupils want to use ICT in learning and also want to do experiment it yourself (KEKULE, 2008). The aim of this paper is to suggest a set of inquiry-based learning experiments using ICT. Worksheets are designed for high school pupils (from 15 to 18 years-old) in optics (Ličmanová, 2012). In particular, pupils should be able to work with a data logging system and then to process and evaluate the measured data using some program such as Excel. Then pupils have to create a protocol. Pupils will work in groups. Qualitative research will be done on how pupils work together in groups and what ideas they have for solutions in the following academic year 2014/2015. The research question asks whether pupils? hypothesis depend on their mark of physics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
sborník ICTE 2014
ISBN
978-80-7464-561-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
128-134
Název nakladatele
University of Ostrava Pedagogical Faculty
Místo vydání
—
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm Czech Republic
Datum konání akce
9. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—