Mobile Technologies Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F14%3AA1501CRV" target="_blank" >RIV/61988987:17310/14:A1501CRV - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mobile Technologies Education
Popis výsledku v původním jazyce
Rapid advancement of information and communication technologies enables to produce more mobile devices. Most of distance education students need access to study materials, communications tools and further learning means not only at home and in their working place, but for example on business trips. The aim of this paper is to present possibilities of mobile technology in teaching informatics and programming. According to the results of surveys carried out in primary, secondary schools and universities.We can say that mobile devices are increasingly used in learning. Results of surveys and experiments show that mobile devices can enhance the teaching of Computer Science, Programming and Algorithms. The paper describes the experience of teaching and thedevelopment of mobile applications, applications for teaching and for users with special needs.
Název v anglickém jazyce
Mobile Technologies Education
Popis výsledku anglicky
Rapid advancement of information and communication technologies enables to produce more mobile devices. Most of distance education students need access to study materials, communications tools and further learning means not only at home and in their working place, but for example on business trips. The aim of this paper is to present possibilities of mobile technology in teaching informatics and programming. According to the results of surveys carried out in primary, secondary schools and universities.We can say that mobile devices are increasingly used in learning. Results of surveys and experiments show that mobile devices can enhance the teaching of Computer Science, Programming and Algorithms. The paper describes the experience of teaching and thedevelopment of mobile applications, applications for teaching and for users with special needs.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
143
Číslo periodika v rámci svazku
143
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
342-346
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—