Tablets in Classroom
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F15%3AA1601FA0" target="_blank" >RIV/61988987:17310/15:A1601FA0 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2015.7558514" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2015.7558514</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2015.7558514" target="_blank" >10.1109/ICETA.2015.7558514</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tablets in Classroom
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of the article is summarisation of basic results of research into the issue expressed by the following question: What are opinions of pupils and teachers in the Czech Republic for use of tablets in the classroom? The research took the form ofqualitative survey using criteria questionnaire. The research deals with two areas: a) Current status of tablets use in classroom, and b)Opinions of teachers and opinions of pupils concerning use of tablets for teaching/learning purposes. The research was performed at two grammar schools with general orientation and was implemented in the period from June to September 2015. Both schools had iPads available for classroom work since September 2014.
Název v anglickém jazyce
Tablets in Classroom
Popis výsledku anglicky
The purpose of the article is summarisation of basic results of research into the issue expressed by the following question: What are opinions of pupils and teachers in the Czech Republic for use of tablets in the classroom? The research took the form ofqualitative survey using criteria questionnaire. The research deals with two areas: a) Current status of tablets use in classroom, and b)Opinions of teachers and opinions of pupils concerning use of tablets for teaching/learning purposes. The research was performed at two grammar schools with general orientation and was implemented in the period from June to September 2015. Both schools had iPads available for classroom work since September 2014.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICETA 2015 13th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications. PROCEEDINGS
ISBN
978-1-4673-8534-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
363-368
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
—
Místo konání akce
Starý Smokovec, The High Tatras, Slovakia
Datum konání akce
26. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—