Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tablets in Classroom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F15%3AA1601FA0" target="_blank" >RIV/61988987:17310/15:A1601FA0 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2015.7558514" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2015.7558514</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2015.7558514" target="_blank" >10.1109/ICETA.2015.7558514</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tablets in Classroom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the article is summarisation of basic results of research into the issue expressed by the following question: What are opinions of pupils and teachers in the Czech Republic for use of tablets in the classroom? The research took the form ofqualitative survey using criteria questionnaire. The research deals with two areas: a) Current status of tablets use in classroom, and b)Opinions of teachers and opinions of pupils concerning use of tablets for teaching/learning purposes. The research was performed at two grammar schools with general orientation and was implemented in the period from June to September 2015. Both schools had iPads available for classroom work since September 2014.

  • Název v anglickém jazyce

    Tablets in Classroom

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the article is summarisation of basic results of research into the issue expressed by the following question: What are opinions of pupils and teachers in the Czech Republic for use of tablets in the classroom? The research took the form ofqualitative survey using criteria questionnaire. The research deals with two areas: a) Current status of tablets use in classroom, and b)Opinions of teachers and opinions of pupils concerning use of tablets for teaching/learning purposes. The research was performed at two grammar schools with general orientation and was implemented in the period from June to September 2015. Both schools had iPads available for classroom work since September 2014.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICETA 2015 13th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications. PROCEEDINGS

  • ISBN

    978-1-4673-8534-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    363-368

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Starý Smokovec, The High Tatras, Slovakia

  • Datum konání akce

    26. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku