Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A comprehensive adaptive system for e-learning of foreign languages

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F17%3AA1801O9X" target="_blank" >RIV/61988987:17310/17:A1801O9X - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.eswa.2017.08.019" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.eswa.2017.08.019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.eswa.2017.08.019" target="_blank" >10.1016/j.eswa.2017.08.019</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A comprehensive adaptive system for e-learning of foreign languages

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents a proposal, design and implementation of a new approach to adaptive e-learning systems. First, a proposal of a model is presented. This model aims at introducing adaptivity to current e-learning systems, which are rigid and limited in offering a truly personalised learning to individual students. Many of current e-learning systems enable personalised learning. However, in this paper, there is a new, innovative approach proposed for an adaptive personalised e-learning system. The primary area of our research is English as a second language (ESL). Adaptivity in our view is considered as an ability of the system to adapt to student's knowledge and characteristics. This pedagogical perspective requires introduction of such processes that enable to work the pedagogical aspects of teaching/learning. The required processes are of informatics nature. The proposed model was subsequently designed into a real application. Finally, the application was implemented and verified on a real data set. The results are also provided.

  • Název v anglickém jazyce

    A comprehensive adaptive system for e-learning of foreign languages

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents a proposal, design and implementation of a new approach to adaptive e-learning systems. First, a proposal of a model is presented. This model aims at introducing adaptivity to current e-learning systems, which are rigid and limited in offering a truly personalised learning to individual students. Many of current e-learning systems enable personalised learning. However, in this paper, there is a new, innovative approach proposed for an adaptive personalised e-learning system. The primary area of our research is English as a second language (ESL). Adaptivity in our view is considered as an ability of the system to adapt to student's knowledge and characteristics. This pedagogical perspective requires introduction of such processes that enable to work the pedagogical aspects of teaching/learning. The required processes are of informatics nature. The proposed model was subsequently designed into a real application. Finally, the application was implemented and verified on a real data set. The results are also provided.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Expert Systems with Applications

  • ISSN

    0957-4174

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    90

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    414-426

  • Kód UT WoS článku

    000412252000030

  • EID výsledku v databázi Scopus