Využití adaptivních webových systémů v e-learningu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F04%3A03098893" target="_blank" >RIV/68407700:21230/04:03098893 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití adaptivních webových systémů v e-learningu
Popis výsledku v původním jazyce
Začátek 21. století přináší v oblasti internetu kromě pokračujícího vývoje konkrétních technologií také především vývoj nových koncepcí a přístupů. Typickým příkladem je podpora sémantiky informací, nebo adaptivní, personalizovaný, web. Základní motivacípro návrh a realizaci adaptivních webových systémů je zvýšení efektivity a ergonomické kvality podávání informací, zvláště pak v elektronické výuce. Princip činnosti adaptivního webového systému spočívá v respektování odlišnosti jednotlivých studentů, jejich schopností, preferencí a specifických potřeb. Způsob použití adaptivního přístupu pak závisí na konkrétní úloze, jako ideální se nabízí například přizpůsobení elektronické výuky studentům se specifickými potřebami.
Název v anglickém jazyce
Usage of Adaptive Web Systems in E-learning
Popis výsledku anglicky
Begin of the 21th century brings new approaches in the Internet technology, for example construction of adaptive web. The basic motivation for adaptive web systems design is increasing effectiveness and ergonomic quality of e-learning process. Adaptive web systems respect differences, abilities, preferences and specific needs of individual students. Knowledge of individual student's characterization allows us to adapt educational application user interface, way of presentation to the student and produced information. Designed system acquires information about student via feedback. Based on this information, the system adapts educational document for individual user. Particular application of adaptive approach depends on situation. As an example, we cangive adaptation of e-learning process to the disabled students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
eLearning ve vysokoškolském vzdělávání 2004 - sborník příspěvků
ISBN
80-7318-190-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
22-25
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
18. 5. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—