Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití adaptivních webových systémů v e-learningu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F04%3A03098893" target="_blank" >RIV/68407700:21230/04:03098893 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití adaptivních webových systémů v e-learningu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Začátek 21. století přináší v oblasti internetu kromě pokračujícího vývoje konkrétních technologií také především vývoj nových koncepcí a přístupů. Typickým příkladem je podpora sémantiky informací, nebo adaptivní, personalizovaný, web. Základní motivacípro návrh a realizaci adaptivních webových systémů je zvýšení efektivity a ergonomické kvality podávání informací, zvláště pak v elektronické výuce. Princip činnosti adaptivního webového systému spočívá v respektování odlišnosti jednotlivých studentů, jejich schopností, preferencí a specifických potřeb. Způsob použití adaptivního přístupu pak závisí na konkrétní úloze, jako ideální se nabízí například přizpůsobení elektronické výuky studentům se specifickými potřebami.

  • Název v anglickém jazyce

    Usage of Adaptive Web Systems in E-learning

  • Popis výsledku anglicky

    Begin of the 21th century brings new approaches in the Internet technology, for example construction of adaptive web. The basic motivation for adaptive web systems design is increasing effectiveness and ergonomic quality of e-learning process. Adaptive web systems respect differences, abilities, preferences and specific needs of individual students. Knowledge of individual student's characterization allows us to adapt educational application user interface, way of presentation to the student and produced information. Designed system acquires information about student via feedback. Based on this information, the system adapts educational document for individual user. Particular application of adaptive approach depends on situation. As an example, we cangive adaptation of e-learning process to the disabled students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    eLearning ve vysokoškolském vzdělávání 2004 - sborník příspěvků

  • ISBN

    80-7318-190-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    22-25

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    18. 5. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku