Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visualisation and interpretation of student strategies in solving natural science-based tasks using the eye-tracker

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F18%3AA1901VPR" target="_blank" >RIV/61988987:17310/18:A1901VPR - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://bop.unibe.ch/JEMR/article/view/4219" target="_blank" >https://bop.unibe.ch/JEMR/article/view/4219</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.16910/jemr.11.4.4" target="_blank" >10.16910/jemr.11.4.4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visualisation and interpretation of student strategies in solving natural science-based tasks using the eye-tracker

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a research on students using the Gazepoint device to visualise the practices and strategies that students used in order to solve assignments in the disciplines of natural science. The main aim of the research was to find some similar segments in the experimental data and obtained clusters that would suggest a similar approach of problem solving by students - respondents, and to find out if, and possibly how, some strategies in the assignments differ for the talented students from the standard pupil population and compare the outcomes with students? characteristics. The other aim of study was to confirm the presence of gifted students in natural sciences in a given sample of respondents on the basis of eye-tracking technology.

  • Název v anglickém jazyce

    Visualisation and interpretation of student strategies in solving natural science-based tasks using the eye-tracker

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a research on students using the Gazepoint device to visualise the practices and strategies that students used in order to solve assignments in the disciplines of natural science. The main aim of the research was to find some similar segments in the experimental data and obtained clusters that would suggest a similar approach of problem solving by students - respondents, and to find out if, and possibly how, some strategies in the assignments differ for the talented students from the standard pupil population and compare the outcomes with students? characteristics. The other aim of study was to confirm the presence of gifted students in natural sciences in a given sample of respondents on the basis of eye-tracking technology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Eye Movement Research

  • ISSN

    1995-8692

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000453827900004

  • EID výsledku v databázi Scopus