Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

USE OF EYE TRACKING METHOD IN THE RESEARCH FOR VISUALIZATION AND INTERPRETATION OF STUDENT STRATEGIES IN SOLVING NATURAL SCIENCE-BASED TASKS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F19%3AA2101ZQU" target="_blank" >RIV/61988987:17310/19:A2101ZQU - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15310/19:73598653 RIV/61989592:15410/19:73598653

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iated.org/" target="_blank" >https://iated.org/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.0918" target="_blank" >10.21125/inted.2019.0918</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    USE OF EYE TRACKING METHOD IN THE RESEARCH FOR VISUALIZATION AND INTERPRETATION OF STUDENT STRATEGIES IN SOLVING NATURAL SCIENCE-BASED TASKS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with a research on students using the Gazepoint device to visualize the practices and strategies that students used to solve assignments in the disciplines of natural science. The essence of the study was to find out how the students proceeded in monitoring assignments displayed on the screen. The main aim of the research was to find some similar segments in the experimental data and obtain clusters that would suggest a similar approach of the problem solved by students and to find out if some strategies in the assignments differ at the talented students from the standard pupil population and compare the outcomes with students' characteristics. For both groups of students, some basic measures are proposed to increase the efficiency of student's work with an assignment displayed on a computer screen.

  • Název v anglickém jazyce

    USE OF EYE TRACKING METHOD IN THE RESEARCH FOR VISUALIZATION AND INTERPRETATION OF STUDENT STRATEGIES IN SOLVING NATURAL SCIENCE-BASED TASKS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a research on students using the Gazepoint device to visualize the practices and strategies that students used to solve assignments in the disciplines of natural science. The essence of the study was to find out how the students proceeded in monitoring assignments displayed on the screen. The main aim of the research was to find some similar segments in the experimental data and obtain clusters that would suggest a similar approach of the problem solved by students and to find out if some strategies in the assignments differ at the talented students from the standard pupil population and compare the outcomes with students' characteristics. For both groups of students, some basic measures are proposed to increase the efficiency of student's work with an assignment displayed on a computer screen.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-08619-1

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    3547-3556

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    11. 3. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000536018103098