Linear Algebra for Students of Informatics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F20%3AA21028XS" target="_blank" >RIV/61988987:17310/20:A21028XS - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/5.0027086" target="_blank" >https://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/5.0027086</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0027086" target="_blank" >10.1063/5.0027086</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Linear Algebra for Students of Informatics
Popis výsledku v původním jazyce
Even though mathematics is generally considered as a not popular subject, it is commonly integrated into the study plans of all technical and scientific areas. One of the mathematical courses that our department offers to students of informatics is linear algebra. It is a difficult course in general, but its knowledge is necessary for the following subjects, so the achievement of the learning outcomes is very important. That is the reason why we still look for new approaches. Understanding students´ thinking is the first thing that we need to know in order to offer the subject in a more familiar way. The results of our research, focused on deeper understanding of how the students solve linear algebra problems and which features can make the tasks harder or easier, will be described.
Název v anglickém jazyce
Linear Algebra for Students of Informatics
Popis výsledku anglicky
Even though mathematics is generally considered as a not popular subject, it is commonly integrated into the study plans of all technical and scientific areas. One of the mathematical courses that our department offers to students of informatics is linear algebra. It is a difficult course in general, but its knowledge is necessary for the following subjects, so the achievement of the learning outcomes is very important. That is the reason why we still look for new approaches. Understanding students´ thinking is the first thing that we need to know in order to offer the subject in a more familiar way. The results of our research, focused on deeper understanding of how the students solve linear algebra problems and which features can make the tasks harder or easier, will be described.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10102 - Applied mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIP Conference Proceedings
ISBN
978-0-7354-4025-8
ISSN
0094-243X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
American Institute of Physics Inc.
Místo vydání
Greece
Místo konání akce
Rhodes
Datum konání akce
23. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—