Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The application of linear algebra in examples as a motivating tool for teaching mathematics at universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F17%3A63517341" target="_blank" >RIV/70883521:28140/17:63517341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The application of linear algebra in examples as a motivating tool for teaching mathematics at universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the question as to how to formulate solved examples of mathematical applications, and also, how these should be presented directly in Mathematics tuition, so that these examples could motivate students to a true interest in the study of this subject. Herein, some principles - and especially, demonstrations show how it is possible to formulate motivating examples from mathematical applications; and more specifically, from Linear Algebra. Linear Algebra is usually taught during the first term at most universities – as is the case for Tomas Bata University in Zlín. Linear Algebra is not one of the most difficult parts of Mathematics. For these reasons, it is useful - in the course of teaching Linear Algebra to demonstrate in an intelligible way, the wide scale and possibilities of its use in the solution of real problems. The authors are preparing a collection of solved Linear Algebra and Single and Multivariable Calculus examples; and in this paper, want to describe their experiences - which could be of use to other university teachers, or students.

  • Název v anglickém jazyce

    The application of linear algebra in examples as a motivating tool for teaching mathematics at universities

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the question as to how to formulate solved examples of mathematical applications, and also, how these should be presented directly in Mathematics tuition, so that these examples could motivate students to a true interest in the study of this subject. Herein, some principles - and especially, demonstrations show how it is possible to formulate motivating examples from mathematical applications; and more specifically, from Linear Algebra. Linear Algebra is usually taught during the first term at most universities – as is the case for Tomas Bata University in Zlín. Linear Algebra is not one of the most difficult parts of Mathematics. For these reasons, it is useful - in the course of teaching Linear Algebra to demonstrate in an intelligible way, the wide scale and possibilities of its use in the solution of real problems. The authors are preparing a collection of solved Linear Algebra and Single and Multivariable Calculus examples; and in this paper, want to describe their experiences - which could be of use to other university teachers, or students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Neuveden

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    124-130

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus