Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE METODOLOGY FOR CREATING WORKSHEETS FOR INTEGRATED SCIENCE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F21%3AA2302FZU" target="_blank" >RIV/61988987:17310/21:A2302FZU - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ceeol.com/search/book-detail?id=981533" target="_blank" >https://www.ceeol.com/search/book-detail?id=981533</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33225/BalticSTE/2021" target="_blank" >10.33225/BalticSTE/2021</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE METODOLOGY FOR CREATING WORKSHEETS FOR INTEGRATED SCIENCE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Integrated teaching is teaching in which the educational contents of subjects are interconnected. Connections can be discussed in a specialized integrated subjects e.g., Integrated science. Integrated science is a subject that connects knowledge from chemistry, biology, physics, geography, and geology. One topic is discussed from a different point of view, and students should transform their theoretical knowledge in practice. Worksheets can serve as a teaching material that can provide help to students as well as teachers and guide students on their path to knowledge. But how should a worksheet look like and how should the tasks be designed? This contribution describes a suggested method for making a worksheet for integrated (science) teaching that we call CCCTER. CCCTER is abbreviation for choose, connect, create, try, evaluate, remade. The method implements the national Framework education program for secondary general education (grammar schools) in the process of making the tasks. The principles choose, connect, and create are demonstrated. It provides a sample task of a worksheet for integrated (science) teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    THE METODOLOGY FOR CREATING WORKSHEETS FOR INTEGRATED SCIENCE

  • Popis výsledku anglicky

    Integrated teaching is teaching in which the educational contents of subjects are interconnected. Connections can be discussed in a specialized integrated subjects e.g., Integrated science. Integrated science is a subject that connects knowledge from chemistry, biology, physics, geography, and geology. One topic is discussed from a different point of view, and students should transform their theoretical knowledge in practice. Worksheets can serve as a teaching material that can provide help to students as well as teachers and guide students on their path to knowledge. But how should a worksheet look like and how should the tasks be designed? This contribution describes a suggested method for making a worksheet for integrated (science) teaching that we call CCCTER. CCCTER is abbreviation for choose, connect, create, try, evaluate, remade. The method implements the national Framework education program for secondary general education (grammar schools) in the process of making the tasks. The principles choose, connect, and create are demonstrated. It provides a sample task of a worksheet for integrated (science) teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lamanauskas, V. (Ed.) Science and technology education: Developing a global perspective. Proceedings of the 4th International Baltic Symposium on Science and Technology Education (BalticSTE2021)

  • ISBN

    978-609-95513-7-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    7-16

  • Název nakladatele

    Scientia Socialis Press

  • Místo vydání

    Šiauliai

  • Místo konání akce

    Šiauliai

  • Datum konání akce

    21. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku