Development of programming capabilities inspired by foreign language teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F15%3A50003499" target="_blank" >RIV/62690094:18470/15:50003499 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815001342" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815001342</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.104" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.104</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of programming capabilities inspired by foreign language teaching
Popis výsledku v původním jazyce
Education of subjects related with computer science is from the perspective of other for centuries taught subjects, still in its infancy. Let us consider, for example, a teaching method aimed at developing algorithmic thinking of students. Even nowadaysthis area is still the subject of extensive discussions and teachers are looking for different ways how to access it to students. As the ability to create algorithms is the cornerstone to understand syntax and semantics of programming languages, it is obvious that a deeper look into learning a language can provide stimulating and interesting ideas for teaching algorithms.
Název v anglickém jazyce
Development of programming capabilities inspired by foreign language teaching
Popis výsledku anglicky
Education of subjects related with computer science is from the perspective of other for centuries taught subjects, still in its infancy. Let us consider, for example, a teaching method aimed at developing algorithmic thinking of students. Even nowadaysthis area is still the subject of extensive discussions and teachers are looking for different ways how to access it to students. As the ability to create algorithms is the cornerstone to understand syntax and semantics of programming languages, it is obvious that a deeper look into learning a language can provide stimulating and interesting ideas for teaching algorithms.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
172 - 177
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Kyrenia-Cyprus
Datum konání akce
22. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—