Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning Styles in Computer Science Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F23%3AA2402K0H" target="_blank" >RIV/61988987:17310/23:A2402K0H - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/FOJTIK2023LEA" target="_blank" >https://library.iated.org/view/FOJTIK2023LEA</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2023.0571" target="_blank" >10.21125/inted.2023.0571</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning Styles in Computer Science Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dynamic changes in the knowledge, skills and competences of employees are placing increasing demands on education and the tertiary sector. Particularly in the field of IT and digital literacy, the development of education is very important. Increasingly, distance and blended forms of learning are playing an important role. Experience and research show that distance forms of learning are more challenging for students than face-to-face teaching. The preparation and development of appropriate learning materials can motivate and help students in their studies. Different methods and learning styles suit students. This paper describes a survey in which learning style preferences were investigated using the VARK questionnaire. The research was conducted in the bachelor’s program of Applied Computer Science and in the bachelor's program of Economics at two universities. The aim of the research was to find out whether preferences of learning styles differ by field of study and which styles are more preferred by students. Another aim was to find out whether these forms significantly affect learning and achievement. The results show that most students do not prefer one particular learning style. Rather, students prefer a multimodal learning style.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Styles in Computer Science Education

  • Popis výsledku anglicky

    Dynamic changes in the knowledge, skills and competences of employees are placing increasing demands on education and the tertiary sector. Particularly in the field of IT and digital literacy, the development of education is very important. Increasingly, distance and blended forms of learning are playing an important role. Experience and research show that distance forms of learning are more challenging for students than face-to-face teaching. The preparation and development of appropriate learning materials can motivate and help students in their studies. Different methods and learning styles suit students. This paper describes a survey in which learning style preferences were investigated using the VARK questionnaire. The research was conducted in the bachelor’s program of Applied Computer Science and in the bachelor's program of Economics at two universities. The aim of the research was to find out whether preferences of learning styles differ by field of study and which styles are more preferred by students. Another aim was to find out whether these forms significantly affect learning and achievement. The results show that most students do not prefer one particular learning style. Rather, students prefer a multimodal learning style.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2023 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-49026-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    2340-1079

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    2060-2065

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia, Spai

  • Místo konání akce

    Valencia, Spai

  • Datum konání akce

    6. 3. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku