Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to generate cleaver questions and why

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F01%3A00000053" target="_blank" >RIV/61988987:17450/01:00000053 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to generate cleaver questions and why

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching/learning process can be improved by using clever questions. Generally speaking, human dialogues can cause wisdom to be shared, the questions being tools. The subject of the paper is how to generate them automatically with ICT (Information and Communication Technology) support. Question categorization is necessary for teachers? inspiration, question collecting and new question generating. Answer analysis is based on matching answer symptoms in an inexact way. Methodology of clever question generating is illustrated by three examples from different science areas. ICT support is necessary for question and answer generating and collecting. Both database techniques and self-organized neural networks are available for system realization.

  • Název v anglickém jazyce

    How to generate cleaver questions and why

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching/learning process can be improved by using clever questions. Generally speaking, human dialogues can cause wisdom to be shared, the questions being tools. The subject of the paper is how to generate them automatically with ICT (Information and Communication Technology) support. Question categorization is necessary for teachers? inspiration, question collecting and new question generating. Answer analysis is based on matching answer symptoms in an inexact way. Methodology of clever question generating is illustrated by three examples from different science areas. ICT support is necessary for question and answer generating and collecting. Both database techniques and self-organized neural networks are available for system realization.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference proceedings

  • ISBN

    80-7042-180-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    4-9

  • Název nakladatele

    Pedagogical Faculty of University of Ostrava

  • Místo vydání

    Havířov

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 7. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku