Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers and ICT tools: typology of teachers in terms of their approaches to and views on modern technologies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73587491" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73587491 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers and ICT tools: typology of teachers in terms of their approaches to and views on modern technologies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Is it possible to categorize teachers by their approach to modern technology? Are there groups of teachers who use modern technology uncritically? These are some of the questions which the submitted paper attempts to find the answer. The necessary research data were gathered through a research questionnaire, which was distributed to primary and secondary schools` teachers, and included both closed and open questions. On the basis of the assessment of the results it can be stated that according to their answers to the questionnaire items, it is possible to divide the teaching staff into five relatively separate groups, and there is neither a group that would accept ICT tools uncritically (adore) nor another one which would radically refuse (resist) them.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers and ICT tools: typology of teachers in terms of their approaches to and views on modern technologies

  • Popis výsledku anglicky

    Is it possible to categorize teachers by their approach to modern technology? Are there groups of teachers who use modern technology uncritically? These are some of the questions which the submitted paper attempts to find the answer. The necessary research data were gathered through a research questionnaire, which was distributed to primary and secondary schools` teachers, and included both closed and open questions. On the basis of the assessment of the results it can be stated that according to their answers to the questionnaire items, it is possible to divide the teaching staff into five relatively separate groups, and there is neither a group that would accept ICT tools uncritically (adore) nor another one which would radically refuse (resist) them.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    127-132

  • Kód UT WoS článku

    000438914700024

  • EID výsledku v databázi Scopus