Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ověření taxonomie učitelů z pohledu využívání a postojů k ICT nástrojům

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73587948" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73587948 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tvv-journal.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=tvv&raid=44&type=fin&ver=2" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=tvv&raid=44&type=fin&ver=2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2018.007" target="_blank" >10.5507/tvv.2018.007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ověření taxonomie učitelů z pohledu využívání a postojů k ICT nástrojům

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Je možné učitele kategorizovat dle jejich přístupu k moderním technologiím? Existují skupiny učitelů, které nekriticky využívají tyto technologie? Existuje naopak početnější skupina učitelů a pedagogických pracovníků, která se tomuto využití aktivně brání? Toto jsou některé z otázek, na které se pokouší nalézt odpověď předložená stať. Na základě uvedených východisek jsme přistoupili k provedení analýzy způsobů a přístupů k využití ICT nástrojů učiteli základních a středních škol, s využitím metod pedagogického výzkumu. Pořízená výzkumná data byla podrobena statistické analýze pomocí vícerozměrových statistických metod s cílem ověřit, zda již existující taxonomie učitelů dle E. Rogerse, rozdělující učitele z pohledu jejich přístupu k ICT nástrojů, jsou stále platná, či je potřebné provést její revizi.

  • Název v anglickém jazyce

    Verification Taxonomy of Teachers in Terms of their Approaches to and Views on ICT Tools

  • Popis výsledku anglicky

    Is it possible to categorize teachers by their approach to modern technology? Are there groups of teachers who use modern technology uncritically? On the contrary, is there a larger group of teachers and educators who actively oppose this use? These are some of the questions which the submitted paper attempts to find the answer to. Based on the aforementioned assumptions, we proceeded to analyze the methods and approaches to the use of ICT tools by the teachers at primary and secondary schools with using pedagogical research methods. The acquired research data was subjected to statistical analysis using multidimensional statistical methods to verify whether the existing teachers&apos; taxonomy by E. Rogers, the teaching staff member in terms of their access to ICT tools, is still valid or needs to be revised.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ve vzdělávání

  • ISSN

    1805-8949

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    11-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus