Ověření taxonomie učitelů z pohledu využívání a postojů k ICT nástrojům
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73587948" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73587948 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=tvv&raid=44&type=fin&ver=2" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=tvv&raid=44&type=fin&ver=2</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2018.007" target="_blank" >10.5507/tvv.2018.007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ověření taxonomie učitelů z pohledu využívání a postojů k ICT nástrojům
Popis výsledku v původním jazyce
Je možné učitele kategorizovat dle jejich přístupu k moderním technologiím? Existují skupiny učitelů, které nekriticky využívají tyto technologie? Existuje naopak početnější skupina učitelů a pedagogických pracovníků, která se tomuto využití aktivně brání? Toto jsou některé z otázek, na které se pokouší nalézt odpověď předložená stať. Na základě uvedených východisek jsme přistoupili k provedení analýzy způsobů a přístupů k využití ICT nástrojů učiteli základních a středních škol, s využitím metod pedagogického výzkumu. Pořízená výzkumná data byla podrobena statistické analýze pomocí vícerozměrových statistických metod s cílem ověřit, zda již existující taxonomie učitelů dle E. Rogerse, rozdělující učitele z pohledu jejich přístupu k ICT nástrojů, jsou stále platná, či je potřebné provést její revizi.
Název v anglickém jazyce
Verification Taxonomy of Teachers in Terms of their Approaches to and Views on ICT Tools
Popis výsledku anglicky
Is it possible to categorize teachers by their approach to modern technology? Are there groups of teachers who use modern technology uncritically? On the contrary, is there a larger group of teachers and educators who actively oppose this use? These are some of the questions which the submitted paper attempts to find the answer to. Based on the aforementioned assumptions, we proceeded to analyze the methods and approaches to the use of ICT tools by the teachers at primary and secondary schools with using pedagogical research methods. The acquired research data was subjected to statistical analysis using multidimensional statistical methods to verify whether the existing teachers' taxonomy by E. Rogers, the teaching staff member in terms of their access to ICT tools, is still valid or needs to be revised.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
11-23
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—